دبیر اجلاس بین‌المللی ایران و عراق از رونمایی نشان ملی تجاری ایران و عراق در اجلاس بین‌المللی ایران و عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،سنجابی شیرازی دبیر اجرایی اجلاسی بین‌المللی تجارت ایران و عراق در جلسه شورای سیاست‌گذاری این اجلاس با اشاره به جزئیات برگزاری گفت: بررسی و تحلیل آمار تعملات تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق حکایت فهم و نقش و اثر 93 درصدی بخش خصوصی در تحقق این اعداد و ارقام دارد.

وی افزود: یکی از مطالبات بازرگانان دو کشور در اتاق‌ها و شوراهای مشترک اعتبارسنجی و اعتباردهی به بازرگانان طرف مقابل و اعضای اتاق است.

وی با اشاره به لزوم و اهمیت برندسازی گفت: این امر کار سخت و هدف بزرگی است که نیاز به تلاش زیادی دارد.

وی در ادامه از رونمایی نشان ملی تجاری ایران و عراق در این اجلاس خبر داد و گفت: هدف از رتبه‌بندی و اعطای نشان بین‌المللی تجارت این است که تسهیلاتی در حوزه‌ی تجارت بین‌الملل و ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان است.

دبیر اجرایی اجلاس بین المللی ایران و عراق با اشاره به طبقه‌بندی شرکت‌ها گفت: شرکت‌ها در کل به شرکت‌های تجاری و شرکت‌های تولیدکننده کالا که خود در امر صادرات فعال هستند و همچنین شرکت‌های صادر کننده خدمات و شرکت های ارائه دهنده زیر ساخت‌های تجاری و همچنین سایر شرکت‌ها طبقه‌بندی می‌شود.

وی در ادامه از شاخصه‌های متعدد در ارزیابی شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و گفت: دارا بودن استانداردبین‌المللی، میزان درآمد ارزی حاصل از صادرات، میزان سابقه‌فعالیت صادراتی، سابقه عضویت در اتاق مشترک ایران و عراق و تعداد و تنوع و کیفیت مبادلات از جمله شاخصه های موثر در ارزیابی هستند.
انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: اجلاس ، ایران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار