معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تجمیع واحدهای کوچک صنعتی با هم موجب تشکیل خوشه‌ صنعتی می‌شود گفت: محصولاتی که توسط این خوشه‌ها تولید می شود از کیفیت بالایی برخوردارند که این مکسئله موجب محدودیت واردات می‌شود.

سید محمدعلی سید ابریشمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه واحدهای صنایع کوچک، فاقد مقیاس بالای تولید، کمبود سرمایه و بازار فروش و مشکل نرم‌افزاری و ضعف تکنولوژی هستند اظهار داشت: از این رو سازمان بین‌المللی با همکاری سازمان‌های داخلی همچون ارگان ما با اتخاذ سیاست‌هایی، این واحدهای کسب‌و کار کوچک به هم متصل می‌کنند.

وی افزود: زمانی که این واحدهای کوچک از تدارک مواد اولیه تا بازاریابی و فروش محصول با هم تجمیع می‌شوند، محصولی را به بازار عرضه می‌کنند که قابلیت فروش هم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای خارجی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: متاسفانه عواملی همچون پایین بودن سطح دانش، کمبود تسهیلات مالی، عدم وجود آموزش و نبود خط مشی مشخص موجب فقدان اعتماد بین واحدهای صنعتی شده است.

وی ادامه داد: از این رو لازم است تشکیلاتی همچون سازمان صنایع کوچک این واحدها را سازماندهی کرده و با تامین سرمایه اولیه، خوشه‌های صنعتی را شکل دهند.

سید ابریشمی با بیان اینکه تا کنون 388 خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده است گفت: برا ی50 مورد از این خوشه‌ها پروانه صادر شده که محصولی را تحت عنوان برند خاصی تولید و عرضه می کند.

وی افزود: همچنین حدود 38 پروژه خوشه صنعتی در دست پیاده سازی است، بنابراین تلاش سازمان صنایع کوچک به عنوان متولی این بخش به بهره‌برداری رساندن این 388 خوشه صنعتی است.

معاون وزیر صنعت به پروسه‌ی فعالیت خوشه‌های صنعتی اشاره و خاطرنشان کرد: خرید مواد اولیه، خرید دانش فنی، تامین ماشین آلات، ثبت برند مشترک، ایجاد نمایندگی‌ها برای بازاریابی خرید و فروش، داشتن واحدهای توزیع و پخش، رعایت استانداردها و داشتن آزمایشگاه‌های مرجع عوامل زمینه‌ساز تشکیل خوشه‌های صنعتی هستند.
 
وی اظهار داشت: پس‌از گذراندن این پروسه محصول تولید شده، محصول با کیفیتی خواهد بود.
  
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: این مسئله به این دلیل است که خوشه صنعتی با استفاده از دانش فنی و تکنولوژی و تجهیزات به‌روز می‌تواند محصول با کیفیت تولید کند به نحوی که واردات و استفاده از محصولات خارجی را محدود می کند.

انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار