مدیر کل موسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف گفت: طرح ملی مهر تحصیلی به طور همزمان شهریورماه سال جاری و به منظور حمایت از دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حمید عسگری سوادجانی، مدیر کل موسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی گفت: در راستای رسالت های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیر اندیش ، این اداره کل در قدم نخست، اقدام به جمع آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با کمک به دانش آموزان بی بضاعت پرداخته و پس از احصاء کامل اطلاعات و استخراج ارقام ریالی موقوفات مرتبط، اقدام به تهیه و ابلاغ طرحی به نام مهر تحصیلی کرده است.
وی هدف از ابلاغ این طرح را اجرای رویه ای واحد در اجرای نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان نیازمند بیان کرد و افزود: اجرای این طرح باعث اجرای رویه ای واحد در عمل به نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان نیازمند شده و از اعمال سلیقه های شخصی جلوگیری می نماید.  
عسگری اضافه کرد : اجرای این طرح علاوه بر انسجام بخشی و هدایت امینانه نیات، گزارش گیری و اطلاع رسانی دقیق از اجرای آن را از جامعیت و شفافیت لازمی، برخوردار خواهد کرد.
مدیر کل موسسات خیریه و امور اجتماعی با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی در شهریور ماه سال جاری به طور همزمان در کل کشور برگزار می شود، تصریح کرد: در این طرح موضوعاتی از قبیل؛ خرید لباس و لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت، هزینه تحصیلی اطفال بی بضاعت، هزینه تحصیل و امرار معاش محصلین، در دستور کار قرار دارد.
عسگری با بیان اینکه در این طرح اولویت هایی در نظر گرفته شده است، افزود: دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، مناطق محروم و روستایی، ایتام، دانش آموزان مستمند شرکت کننده در برنامه های قرآنی در اولویت دریافت این تسهیلات و خدمات هستند.
مدیر کل موسسات خیریه و امور اجتماعی گفت: انتخاب و معرفی افراد واجد شرایط صرفاً از طریق ادارات و دفاتر نمایندگی اوقاف وامور خيريه سراسر كشور و بر اساس تحقيقات محلي، معرفي هيئت هاي امناء بقاع متبركه و تأييد رؤساي ادارات اجرایی ، معرفي ائمه جمعه و جماعات و مبلغين اعزامي در مناطق محروم ، معرفی مدیران آموزش و پرورش و مدیران مدارس و معرفی مدیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام می شود.
وی با بیان اینکه در این طرح باید برنامه ای به صورت متمرکز و با برگزاری همایشی عمومی و با دعوت از مسئولین و خیرین در سطح استانها برگزار شود، خاطرنشان کرد : در راستای اجرای این طرح لازم است در مراکز استان ها و شهرستان هایی که هزینه اجرای طرح را دارند، در یک برنامه و همایش با عنوان مهر تحصیلی و با دعوت از مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین خیرین و واقفین استان و شهرستان، ضمن تبیین زوایای اجرای طرح، به ترویج فرهنگ وقف جهت نشر علم و دانش اندوزی و کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند اقدام شود.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار