خودروهای تاریخی متعلق به مردم و تاریخ کشور بوده و صیانت از آنها وظیفه سازمان میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ "منوچهر ناصرالملکی" عضو هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌ خودروهای تاریخی گفت: خودروهای تاریخی و فرهنگی متعلق به مردم و تاریخ کشور است.

وی افزود: وظیفه صیانت و نگهداری از خودروهای تاریخی  بر اساس تصمیماتی که از سوی مسئولان و هیأت وزیران صورت گرفته و بر عهده تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

ناصرالملکی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی ماموریت اصلی‌اش صیانت از خودروهای تاریخی بوده و مسئولیت کارگروهی را در این زمینه بر عهده گرفته است که سازمان‌هایی همچون محیط زیست،‌ وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت ورزش و جوانان و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی عضو این کارگروه است.

عضو هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اظهار داشت: متولی رسیدگی،‌ شناسایی، صدور شناسنامه و صدور پلاک برای خودروهای تاریخی و فرهنگی بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است که امیدواریم با برپایی نمایشگاه خودروهای تاریخی صدور پلاک این اتومبیل‌ها تسریع شود.

وی ادامه داد: حدود 80 دستگاه خودرو کلاسیک و ویژه که تعداد زیادی از آنها متعلق به مالکان بخش خصوصی بوده و بیش از 25 سال قدمت دارد به نمایش گذاشته شده است.

ناصرالملکی تصریح کرد: خودروهای تاریخی سیاسی که توسط شخصیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته، از جمله خودرویی که در زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را  از فرودگاه مهرآباد به محل اقامتشان منتقل کرد در زمره این خودروهای تاریخی قرار می‌گیرد.

گفتنی است نمایشگاه خودروهای تاریخی از 14 تا 19 مرداد در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار