7 خانه بهداشت در شهرستان بابلسر تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،سرپرست شبکه بهداشت و درمان بابلسر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از احداث هفت خانه بهداشت در بابلسر خبر داد و گفت:پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر سال جاری این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

نبی‌زاده با اشاره به هفته ترویج تغذیه با شیر مادر افزود:براساس آمار به دست آمده تغذیه با شیر مادر نه تنها می‌تواند تا حدودی از مرگ و میر کودکان بکاهد بلکه از مرگ و میر مادران پس از زایمان نیز می‌کاهد.

وی با بیان اینکه لازم است بیش از 95 درصد از نوزادان متولد شده از شیر مادر تغذیه کنند و تنها پنج درصد از کودکان آن‌هم به دلایل مشکلات مادر و کودک از شیر خشک تغذیه کنند،بیان داشت:در این رابطه برنامه‌های آموزشی جهت ترویج تغذیه با شیر مادر در بیمارستان و زایشگاه این شهرستان که لوح دوستدار مادر و کودک را دریافت داشتند در دست اجراست.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بابلسر از احداث هفت خانه بهداشت در سطح شهرستان بابلسر خبر داد و گفت:احداث شش خانه بهداشت در دستور کار است که تا دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود و برای احداث خانه بهداشت دریاکنار نیز در صورت در اختیار گذاشتن زمین دیگر مشکلی برای احداث آن نخواهیم داشت.

نبی‌زاده ازخریداری یک دستگاه ماموگرافی برای بیمارستان حضرت زینب (س) خبر داد وگفت:یکی از بیماری‌های رایج در زنان بیماری سرطان پستان است که دستگاه ماموگرافی می‌تواند نقش مهمی در تشخیص این بیماری داشته باشد.ش

برچسب ها: خانه ، بهداشت ، بابلسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.