دبیر ستاد حقوق بشر در جمع خبرنگاران:

ادعای رژیم صهیونیسیتی و مدافعان آمریکایی آنها در مورد غزه باطل است/ضرورت تدوین حقوق بشر اسلامی

دبیر ستاد حقوق بشر گفت:‌ کشورهای اسلامی می‌توانند مجموعه‌ای از کشورهای قدرتمند را تشکیل دهند و بنادر غزه و فرودگاه‌های این کشور را افتتاح کنند و اگر رژیم صهیونیستی در این شرایط مرتکب جنایت شود، با سیلی محکمی روبه رو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد لاریجانی" دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه بزرگداشت روز "حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی" در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به مباحث حقوق بشری چه اقدام عملی کشورهای اسلامی و از جمله ایران باید برای حمایت از مردم غزه انجام دهد گفت: ما در این راستا با سه محور کاری مشخص روبه رو هستیم و فعالیت‌هایمان سازمان‌یافته است و باید در سازو کارهای موجود حقوق بشری از مردم غزه دفاع کنیم و براساس همین ساز و کارها و اسناد بین‌المللی آن چه که در غزه رخ داده مصداق کامل جنایات جنگی علیه بشریت است.
 
وی ادامه داد: این ادعا که کشورهای اروپایی و آمریکایی دارند که رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد بسیار بی‌ربط است و براساس اسناد سازمان ملل و چه منشور و اسناد دیگر کسی که کشوری دیگر را اشغال کند به عنوان اشغالگر محسوب شده و مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.  
 
لاریجانی افزود: مردمی که سرزمینشان اشغال شده حق دارند هر کاری برای رفع اشغالگری انجام دهند حتی توسل به زور  که این حق مردم فلسطین است.  
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که رژیم صهیونیستی ادعا کرده که حق حیات دارد تاکید کرد: صهیونیست‌ها از نقاط مختلف دنیا دور هم جمع شدند و آیا حق حیات غیر از دسترسی به غذا، دارو، برق و آب است؟ چه کسانی این حق را قطع کردند و کدام یک از مردم از این‌ها محرومند.  
 
لاریجانی اظهار داشت: صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی با کارگاه‌های اهدایی آمریکا، انگلیس و غرب انواع اجناس را برایشان می‌آورند و مردم غزه از همه چیز محروم بوده و توان یک جیغ هم ندارند این حق حیات نیست؟ آیا این زائل کردن حق حیات میلیون‌ها انسان نیست؟
 
وی تاکید کرد: ادعاهای رژیم صهیونیستی و مدافعان آن مانند آمریکا و انگلیس براساس اسناد موجود باطل است.
 
وی با تاکید براینکه در شورای حقوق بشر کمیته تشخیص واقعیت تشکیل شد گفت: این اقدام کار خوبی است اما بی‌مزه است در حال حاضر باید دادگاه بلافاصله تشکیل شود و چیزی برای کشف وجود ندارد این بار جنایت صهیونیستی طبق مدارک بسیار مسجل است و هر روز در رسانه‌های جمعی این جنایت‌ها دیده می‌شود.  
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: دادگاه چیزی برای مدارک کم ندارد بنابراین کشورهای اسلامی، کشورهای عضو عدم تعهد و NGO ها باید بلافاصله تشکیل دادگاه را بخواهند دادستان ظرف نیم ساعت می‌تواند نوار ضبط شده این رژیم جعلی را نشان دهد.
 
لاریجانی افزود: تشکیل کمیته حقیقت یاب به معنای این است که مسئله لوث کنند.
 
لاریجانی تصریح کرد: کشورهای اسلامی می‌توانند مجموعه‌ای از کشورهای قدرتمند را تشکیل دهند و بنادر غزه و فرودگاه‌های این کشور را افتتاح کنند و اگر رژیم صهیونیستی جنایت کند با سیلی محکمی روبه رو شوند.
 
لاریجانی افزود: نیازی به مصوبه وجود ندارد هنگامی که جنایتی مشاهده شد بلافاصله باید اقدام کرد مگر کشورهای غربی برای دفاع از منافع خود مصوبه دارن؟د آن‌ها در جنایتشان بسیار مصمم هستند و هرگاه گلوله اسرائیل تمام شد بلافاصله ضراب‌خانه‌های خود را باز می‌کنند تا آن را تقدیم رژیم صهیونیستی کنند.  
 
لاریجانی افزود: دولت آمریکا خجالت نمی‌کشد و حتی پول می‌دهد تا گلوله‌ها بر سر بچه‌های غزه ریخته شود نباید برای باز شدن نوار غزه منتظر مصوبه بود دنیا باید قدم بزرگ جهان اسلام را برای حمایت از این مردم بی‌دفاع بردارد.  
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره اهداف و برنامه‌های این ستاد برای دفاع از مردم غزه تصریح کرد: این ستاد از مکانیزم‌های قانونی موجود برای پیشبرد اهدافش استفاده می‌کند و دیگری طرح مسئله در دادگاه بین‌المللی و هم چنین شکست محاصره غزه را پیگیری می‌کند و در این راستا همواره به دنبال تبیین حقوق بین‌المللی اسلامی است.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در پایان با اشاره به اهدای جایزه به رئیس بیمارستان کودکان غزه گفت: مبلغ این جایزه 30 هزار یورو می‌باشد و ما تصمیم داریم در آینده نزدیک به کسانی که در راستای حقوق بشر فعالیت می‌کنند جوایزی را اهدا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار