ندیمی گفت: افزایش سرمایه بانک‌ها اگر صورت بگیرد باید کنترل شود تا گردش نقدینگی به سمت هدف ما باشد چون بسیاری از گردش‌ها، گردش قابل دفاعی نیستند.

ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره افزایش سرمایه بانک‌ها و تاثیر آن در توسعه اقتصادی گفت: افزایش سرمایه بانک ها امری منطقی در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی خواهد بود چراکه با افزایش سرمایه امکانات ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
 
ندیمی گفت: البته افزایش سرمایه بانک‌ها اگر صورت بگیرد باید کنترل شود تا گردش نقدینگی به سوی هدف ما باشد چون بسیاری از این گردش‌ها، گردش قابل دفاعی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با افزایش سرمایه بانک ها باید موافقت کنیم ادامه داد: در مورد افزایش سرمایه بانک‌ها دومورد وجود دارد که لازم است به آن توجه شود. اولا در حال حاضر بانک‌ها بیش از 60 درصد از تامین مالی را انجام می‌دهند که باید بخشی از این سرمایه را به بازار سرمایه اتقال دهیم ، تا تامین سرمایه فقط از این طریق بانک‌ها صورت نگیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: علاوه بر این بانک‌ها نسبت به وجوهی که در اختیار دارند باید کنترل شوند که چه‌اندازه از این سرمایه به بخش‌های مختلف مسکن و تجارت و تولید و ... تزریق می‌شود.

وی در پایان گفت: افزایش سرمایه بانک‌ها امری کاملا منطقی می‌باشد لذا در این زمینه باید هماهنگی‌های لازم و مدیریت هدفمند صورت بگیرند. تا زمینه‌ساز توسعه اقتصادی باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، سرمایه ، کنترل ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار