مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از راه‌اندازی پنجره واحد جذب سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد و گفت:برای نخستین بار به منظور تکریم سرمایه گذاران پنجره واحد را تشکیل شده تا در ظرف 3 روز مشکلات سرمایه گذاران را بررسی و زمینه برای جذب سرمایه گذاران فراهم شود.

مهدی یوسفی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از راه‌اندازی پنجره واحد جذب سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد و گفت: در گذشته سرمایه گذاری در این منطقه به دلیل بعضی از عوامل به کندی صورت می‌گرفت از جمله بحث عدم انسجام و بروکراسی اداری باعث شده بود که اکثر سرمایه گذاران در این حیطه وارد نشوند.
 
وی تصریح کرد: همچنین در گذشته رفتارهای سختگیرانه موجب شده بود که سرمایه گذاران نتوانند علاقه مند برای جذب سرمایه گذاری در این منطقه باشند.
 
سازمان منطقه ویژه پارس برای نخستین بار به منظور تکریم سرمایه گذاری پنجره واحد را تشکیل داد تا در ظرف 3 روز مشکلات سرمایه گذاران را بررسی و زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کند.
 
یوسفی افزود: در بخش مشوق‌‌های سرمایه گذاری بسته تشویقی را برای جذب سرمایه گذاران تهیه کردیم که مراحل اولیه آن به تصویب رسیده است.
 
وی تأکید کرد: اگر سرمایه گذاری بتواند زمینه اشتغال‌زایی بیشتری را فراهم کند در قیمت زمین و زیرساخت‌ها متناسب با درصد اشتغال‌زایی تخفیف اختصاص داده می‌شود.

** کاهش دروازه های گمرک از ٦٧ عدد به ٣٤ عدد
 
 یوسفی از تلاش برای کاهش تعداد دروازه‌های ورودی گمرک در منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد و افزود: یکی از برنامه های اساسی این است که تعداد گمرکها از ٦٧ عدد به ٣٤ عدد برسد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به برخی مشکلات این گمرکها اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون شرایط به گونه ای است که برای جابه جایی کالا از یک فاز به فاز دیگر، تقریبا ٤ مرحله کنترل گمرکی را باید پشت سر بگذارد اما با کاهش مبادی گمرکی درصدد هستیم تا این مشکل برطرف شود.
 
به گفته یوسفی صادرات و واردات کالا در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی نقش بسیار مهمی دارد و گمرک در این منطقه نیز فعالیت‌های بسیار خوبی چه در زمینه ورود کالاها و تجهیزات مورد نیاز و چه در بخش صادرات کالاها و محصولات تولیدی دارد.

 ** ورود هیئتی از کشورهای خارجی به منطقه ویژه اقتصادی پارس

یوسفی از ورود هیئتی از کشور انگلیس برای بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارس برای شناسایی سرمایه گذاری امروز در کشور خبرداد و گفت: تاکنون 4 تیم از کشورهای ترکیه، روسیه و قطر از این منطقه بازدید به عمل آوردند به طوری که پس از این بازدید کشور ترکیه چندین بار مکاتباتی در خصوص سرمایه گذاری در این منطقه انجام داده است.

یوسفی با اشاره به دیدار گروه های خارجی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: اطاق بازرگانی ترکیه (ازمیر) به تازگی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرده و فرصتهای سرمایه گذاری برای آنها تشریح شده است؛ همچنین گروه هایی از کشورهای آلمان و قطر نیز ضمن بازدید از منطقه، علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری ابراز کرده اند.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار