معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه آمار طلاق پنج سال نخست زندگی در این استان بالاتر از میانگین کشوری است افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته از مجموع کل طلاق های ثبت شده در کشور 47درصد در پنج سال نخست زندگی زوج ها رخ می دهد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ شاپور کردی افزود: همچنین بر اساس تحقیق اداره های بهزیستی و ورزش و جوانان ایلام 60 درصد طلاق زوج های این استان در پنج سال نخست به ثبت رسیده است.
معاون بهزیستی ایلام انجام مشاوره های قبل از ازدواج و کسب آموزش های پس از ازدواج را در کاهش نرخ طلاق مهم دانست.
کُردی تاکید کرد: این اداره کل دوره های 32 ساعته آموزش های پیش از ازدواج را به صورت مرحله ای برای شناخت دو فرد و به منظور افزایش ازدواج های سالم و کاهش نرخ طلاق در استان در طول سال برگزاری می کند.
وی در ادامه به فعالیت 17 مرکز مشاوره در استان اشاره کرد و گفت: این مراکز به صورت حضوری و تلفنی در قالب بخش خصوصی و دولتی با نظارت بهزیستی فعالیت دارند و شمار مراکز مشاوره استان تا پایان سال به 20 مرکز افزایش خواهد یافت.
وی در پایان خواستار توجه زوج ها برای کسب آموزش های پیش از ازدواج به منظور کاهش نرخ طلاق در جامعه و به تبع استان شد و تاکید کرد: بسیاری از مشکلات زوج های جوان قابل درمان و رفع شدن است./ب
 
 


برچسب ها: طلاق ، ایلام ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.