در روی خط تهران این هفته پیگیری موضوع‌های پاسخ مدیر عامل آب و فاضلاب کشور در خصوص استفاده از آب شرب در ساخت وساز‌های تهران،خرابه‌های پله‌های برقی، خاموشی سیستم تهویه و خنک کننده ایستگاه‌های خط 4 مترو، ناهمواری‌های پیاده رو های بلوار کشاورز صورت گرفت.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ، در روی خط تهران دوشنبه 30 تیرماه گزارشی از استفاده بی رویه آب شرب در ساخت و سازهای شهر تهران پخش شد.

در این گزارش، معضل بزرگ نبود نزولات آسمانی،‌گرمای طاقت فرسای تابستان، نبود الگوی مصرف آب در شهر تهران، پایین آمدن آبهای سد‌ها و کمبود آب و خشکسالی ، اعلام مسئولان در خصوص مصرف بهینه آب به شهروندان بررسی شد تا مسئولان چاره‌ای برای رفع این معضل بیاندیشند.

علیرضا نوذری معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب تهران در روی خطر تهران دوشنبه 30 تیرماه گفت: برای رفع کاهش حجم آب سدها در 2 سال گذشته و مدیریت مصرف آب طرح اعمال تعرفه‌های آب درساختمان‌ها اجرا شده است و این طرح فقط برای مصرف نیروی انسانی در محل ساختمانی است.

تانکرهای آب رسانی خصوصی نیز برای تأمین آبهای ساخت و سازهای شهر تهران در نظر گرفته شده است، درصورت عدم توجه به این طرح، انشعاب آنها محدود و یا  جمع‌آوری می‌شود.

این درحالی است که پس از گذشته 2هفته مدیر عامل آب و فاضلاب کشور به روی خط تهران این هفته آمد و پاسخ عجیبی را برای رفع این مشکل اعلام کرد و گفت: استفاده از آب شرب برای ساخت و ساز در تهران کاملاً قانونی است.

بر اساس تعرفه‌ نهایی آب موردنیاز تأمین می شود و به لحاظ آیین نامه عملیاتی، تعرفه منفی وجود ندارد، البته حجم آب مورد استفاده این بخش خیلی زیاد نیست.

*حکایت خرابی پله‌های برقی کی به سرانجام می رسد...؟!

رفع مشکلات تردد سالمندان در چند سال گذشته نقل قول بسیاری از مسئولان بوده است برای حل این معضل بزرگ پل‌های مکانیزه و پله‌های برقی در نقاط مختلف شهر تهران احداث شد.
اما با وجود تعداد زیادی پلهای مکانیزه و پله‌های برقی باز مشکل تردد سالمندان هنوز حل نشده است. چرا که این پلهای برقی در اکثر مواقع خراب است و این موضوع تبدیل به حکایت خرابی پله‌های برقی در شهر تهران شده است...!؟
این بار نیز خرابی پله‌های برقی مشکلات بسیاری را برای سالمندان به وجود آورده است.

آن هم پله‌های برقی مقابل سازمانی که اکثر مراجعه کنندگان آن بازنشستگان سالمند هستند...؟!

به جمع شهروندان رفتیم تا توضیحات بیشتر را از زبان آنها بشنویم

از ابتدای سال 93 پله‌های برقی این محدوده خراب است و کسی از این پله‌ها استفاده نمی کند از لحظه افتتاح این پله‌ برقی‌ها 2 روز در ماه این پله ها استفاده می شود.

تردد برای سالمندان و جانبازان بسیار سخت است نکته قابل توجه این است که این پل عابر رو به روی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است و تاکنون مسئولان هیچ اقدامی برای رفع این معضل بزرگ نکرده‌اند.

*آیا افسانه روشنی سیستم تهویه و خنک‌کننده خط 4 مترو به حقیقت می پیوندد...؟!

گرمای طاقت فرسای تابستان و حضور در تونل گرم در زیر زمین و ایستگاه های خط4 متروی با خاموشی سیستم تهویه و خنک کننده امان را از شهروندان بریده است.

شهروندان بارها از خود و مسئولان می پرسند کی معضل بزرگ سیستم تهویه و خنک کننده ایستگاه‌های خط 4 مترو حل می شود.

جلال مجری خط 4 مترو تهران به روی خط تهران دوشنبه این هفته آمد تا پاسخ بسیاری از چراهای شهروندان را بدهد .

ایشان در این باره گفت:طبق برنامه تا پایان سال 93 تمامی ایستگاه‌های خطوط مترو از سامانه تهویه برخوردار میشوند. در هفته گذشته نیز 2 ایستگاه خط 4  مترو، ایستگاه پیروزی و نبرد هوا سازهایش راه ‌اندازی شد.

ایستگاه‌های باقی مانده نیز تا پایان سال جاری مجهز به سامانه هوارسانی خواهد شد.

*مشکل تردد شهروندان در پیاده‌روهای بلوار کشاورز

عملیات عمرانی و اجرایی نهادها و سازمان‌های مختلف در معابر و پیاده روها و به تأخیرافتادن بهسازی معابر و پیاده روها مشکلات بسیاری را برای شهروندان در شهر تهران به و جود آورده است.

این بار نیز چاله چوله‌های رها شده پیاده روهای بلوار کشاورز به دلیل عملیات عمرانی اداره برق مشکلات بسیاری را برای اهالی بلوار کشاورز به وجود آورده است.

عملیات عمرانی اداره برق مدت هاست که به پایان رسیده اما هنوز چاره‌ای برای رفع مشکلات تردد شهروندان اندیشیده نشده است.

درحالی که در بلوار کشاورز خانه‌های مسکونی،‌ مغازه‌ها، چند شرکت بزرگ و حتی یک هتل قرار دارد.

روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم مسئولان هر چه زودتر چاره‌ای برای رفع این معضل بیاندیشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بررسی ، نوذری ، تانکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار