جلسه جنجالی امروز شورای شهر تهران؛

فيلم جلسه غير علنی شورای شهر را منتشر كنيد تا حقايق برای مردم روشن شود

اصلاح طلبان شورای شهر امروز به انتشار گزارش های تصویری و مکتوب باشگاه خبرنگاران در خصوص تعیین سه ناظر بر اخبار این روزنامه واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روز یکشنبه اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران طرح یک فوریتی را مبنی بر نظارت سه نفر از اعضا بر عملکرد روزنامه همشهری را تصویب کردند. در پی انتشار این خبر بسیاری از کارشناسان با بیان نگرانی خود از این طرح، آن را باعث محدود شدن و ایجاد محدویت عجيب برای یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های کشور دانستند. 

به‌طوری که نایب رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با تأکید بر این که نوع تعامل و نظارت بر رسانه از تعریف خاص برخوردار است و نوع نسبت با رسانه به معنای تعامل نیست  گفت: رسانه  نباید میرزا بنویس شورا باشد و اعضا حق چک نمودن  و پیگیری مطالب خروجی شورا در روزنامه قبل از انتشار آن را نداشته  چرا که این عمل نه تنها حرفه‌ای نبوده بلکه به نوعی فارغ‌ از گرایش سیاسی و نوع رسانه ممیزی  خواهد بود.

در همین راستا، عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به این موضوع در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: برخی می گویند شورای به دنبال ایجاد رکن دوم و سانسور در همشهری بوده در حالی که اینطور نیست و شورا تنها به دنبال آن است که روزنامه همشهری نکات منفی و مثبت را منتشر نموده و خود سانسور نباشد.

وی با عنوان اینکه امروزه موسسه فرهنگي مطبوعاتي همشهری به عنوان یک موسسه اقتصادی مطرح است، اظهار داشت: ما تنها در شورا به دنبال آن هستیم تا همشهری را از خود سانسوری درآوریم و این رسانه چشم و گوش شورا و شهرداری باشد.

این عضو شورای شهر در ادامه افزود: رسانه باید نظر تمامی موافقان و مخالفان طرح را در خصوص تمامی پروژه‌ها مطرح نماید که یکی از اعضا در پاسخ به این اظهارات گفت: این همان ممیزی کردن رسانه است.

وی در ادامه با ادعاي اینکه امروزه بسیاری از افراد مجرب در زمنیه خبری در روزنامه همشهری به کار گرفته نمی‌شوند افزود: ما تنها به دنبال محدودیت نیستیم بلکه به دنبال نقد جدی هستیم تا این روزنامه از خود سانسوری درآید.

مختاباد خواننده موسيقي كشورمان در ادامه اظهاراتش بعد از تاكيد بر نظارت جديد غير از نظارت هاي موجود و قانوني و متداول بر روزنامه همشهري به خبر انتقادي باشگاه خبرنگاران در اين زمينه حمله كرد و گفت: این اقدام مد نظر همه اعضا بوده و تعجب می کنم که چرا باشگاه خبرنگاران این رفتارهای عجیب و غریب را از خود نشان داده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر با اشاره به مصاحبه اخیر سخنگوی شورا با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح روز یکشنبه شورای افزود: از آقای سخنگو انتظار دارم ساعاتی که جلو خبرنگاران می روند نه اصلاح طلب باشند و نه اصولگرا .


وی در ادامه در واکنش به گزارش  تصویری منتشر شده از سوی باشگاه خبرنگاران افزود: وقتی می خواهیم وارد تقویت تشکیلات عظیمی مثل روزنامه همشهری شویم آب را گل آلود ننماییم ضمن اینکه انتظار داریم صدا و سیما با یکی از اعضای جبهه مخالف نیز مصاحبه نماید(گفتني است در اين گزارش با دوستي از اصلاح طلبان شورا و امضاكننده طرح گفتگو شده بود)

این عضو اصلاح طلب شورای شهر در پایان خاطر نشان کرد: سروری در موضع سخنگویی صحبت کرده است ضمن اینکه این موضوع تکذیب شده است.

این در حالی است که برخی از اعضای شورای شهر  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  نظارت بر عملکرد روزنامه همشهری را به معنای دخالت در اين رسانه  دانستند  که این امر مغایر با رسالت رسانه بشمار می‌رود.

همچنین طبق گفته برخی از این اعضا نظارت بر عملکرد روزنامه در شان و منزلت شورا نیست  ، چرا که نظارت تخصصی در کمیسیون مربوطه انجام می‌شود  ، از این رو بعضی از افراد در صدد هستند تا انتظارات خود را از طریق شورا اعمال نمایند و باید گفت پیشنهاد عجیب نظارت اصلاح طلبان بر روزنامه همشهری طرحی سیاسی است.


تقی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد به سخنان مختاباد گفت: من در گزارش پخش شده از صدا و سیما فقط خبر را منعکس کردم چون موضوع و متن پیشنهادی را ندیده بودم و فقط گفتم که طرح دو فوریتی بود که یک فوریت آن رأی آورد.

وی با اشاره به اینکه در مطالبی که گفتم اصلاً لحن اصلاح‌طلب را به کار نبرده‌ام ، اظهار داشت: با توجه به اینکه متن طرح پیشنهادی را ندیده بودم به خبرنگار مربوطه اعلام کردم که اگر منظور از این طرح نظارت مدیریتی است شورا حتماً نسبت به این موضوع نظارت دارد و اگر هم منظور نظارت بر محتوای متن روزنامه می باشد دخالت محتوایی محسوب می‌شود که به شورا ارتباطی ندارد چرا شورای مطبوعات نسبت به این موضوع نظارت دارد.

وی ادامه داد: ما از روزنامه همشهری می‌خواهیم از دیگران انتقاد کند با وجود اینکه این موضوع را نمی‌توانیم به روزنامه همشهری تکلیف کنیم. نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی سالاری دینی است و با دموکراسی سیاه و سفید تفاوت دارد.

در ادامه اين جلسه پيرهادي عضو ديگر شوراي شهر با انتقاد از اظهارات مختاباد خواستار پخش فيلم جلسه غير علني شوراي شهر شد تا افكار عمومي خود قضاوت كند كه طرح نظارت جديد بر يك روزنامه چه ماهيتي دارد.
رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه روزنامه همشهری سرمایه اجتماعی است گفت: رویکرد روزنامه همشهری رویکردی اجتماعی است و هر چه به کارکرد سیاسی نزدیک شود کارکرد اجتماعی خودش را از دست می دهد.

در زمان مدیریت پیشین سه نفر ازاعضای شورای شهر از جمله آقای دانشجو، خسروی وفا و کاشانی در روزنامه همشهری نظارت داشتند واین مصوبه از شورای سوم بوده است و مطرح شدن دوباره آن این است که این مصوبه تقویت شود و هیچ کس حاضر به کاهش قدرت روزنامه همشهری نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: افراد ، مجلس ، نکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
عرفان
۰۹:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
بایست نظارت صورت بگیرد روزنامه برای شهر تهران است ملک شخصی شهرداری نیست هر چی می خواهد بنویسد نظر مخالف هم بایست چاپ شود مخصوصا دیدگاه شهردار با دولت مخالف است
Japan
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
دم شورای شهر گرم
Kazakhstan
بهروز
۱۸:۱۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
مملکتی که خواننده به قول قدیمی ها مطرب میفرستند شورای شهر بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
اینکه روزنامه همشهری یک از علتهای تورم در جامعه است شکی نیست به بقه چیزها کار ندارم.روزی 25 هزارتومان پول آگهی در یافت می کند خیلی زیاد است پارسال دومرتبه افزایش داد قیمت آگهی را .برای آن کسی که می خواهد کار کند ماهی 600 هزارتومان تو این بازار کساد به همشهری بدهد یعنی چیزی کساب نیست شاید یک درصد کمی سود می کنند.برای رونق کار اداره دارائی اول باید هزینه آگهی را به 5الی 10 هزارتومان برسانند .یکی عامل رکود همین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
وقتیکه خواننده وورزشکار بجای متخصص شهرسازی واردشوار می شود انتظار بیشتر ااز این نیست
Yemen
محمود
۱۵:۵۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
من نمیدانم این اصلاح طلبان در شورای شهر رفته اند کار مردم را حل کنند و باری از روی دوش شهروندان بردارند یا رفته اند به کارهای سیاسی خود و برخورد با مخالفین خود در شورای شهر بپردازند !!؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
من نمیدونم آقای مختاباد افرادی امثال دکتر قندی، شکرخواه، نمک دوست و خوش چهره و .... را میشناسند و میگویند: " امروزه بسیاری از افراد مجرب در زمنیه خبری در روزنامه همشهری به کار گرفته نمی‌شوند"
واقعاً با همین شناخت میخوان بر این روزنامه نظارت کنند!!!
خدا به خیر بگذرونه ...
آخرین اخبار