مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اكنون ضايعات بخش كشاورزي حدود 20 درصد است و فرآيندهايي چون فرآوري در بسته‌بندي يكي از موثرترين گزينه‌هاي كاهش اين حجم از ضايعات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، اسماعیل نامنی گفت : نقش صنايع تبديلي و تكميلي در توسعه بخش كشاورزي و ايجاد ارزش افزوده در اين بخش بسيار سازنده و مهم است.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مزیت‌های صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و ايجاد صنايع تبديلي و تكميلي در مناطقي كه از اقتصاد كشاورزي برخوردارند فرصت‌هاي شغلي و سرمايه‌گذاري مناسبي را به ويژه در مناطق روستايي فراهم کرده و ضمن جلوگيري از بيكاري‌هاي فصلي در اشتغال روستاييان و جلوگيري از مهاجرت آن‌ها به شهر موثر شده است.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به ارتباط مستقيم توليد كشاورزي با فرآوري توليدات در صنايع تبديلي و تكميلي این امر باعث افزايش درآمد كشاورزان و ارزش افزوده محصولات توليدي مي‌شود.

نامنی گفت :تاکنون 432 پروانه بهره برداری در زمینه ی صنایع تبدیلی و تکمیلی در خراسان رضوی صادر شده است

وی افزود:این پروانه هادرزمینه های خوراك اماده سرد با،بسته‌بندي ميوه، سيب‌زميني و پياز ، فرآورده هاي لبني ، خوراك دام ، بسته‌بندي خشكبار و زرشك، بسته‌بندي حبوبات ، پوست‌گيري بسته‌بندي و فرآوري پسته و كودهاي عالي است/ز.

برچسب ها: صنایع ، کشاورزی ، ضایعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.