نخست وزیر دولت وحدت ملی فلسطین با کمیسر کل آنروا درباره فراهم نمودن برق برای غزه از طریق کشتی‌های ساحل غزه گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، "رامی الحمدالله" نخست وزیر دولت وحدت ملی فلسطین در دیدار با "پیرکراهنبول"، کمیسر کل آنروا(آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی) در مقر نخست وزیری ، اعلام کرد که دولت وی تلاش می کند تا تمامی آنچه که ساکنان نوار غزه در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت 1821 تن ومجروح شدن 9400تن دیگر شده را فراهم نماید.

وی در این دیدار که پیرامون گفتگو درباره آخرین تحولات در نوار غزه انجام شد، با تأکید بر اهمیت تلاش‌هایی که سازمان‌های بین المللی خصوصا آژانس امداد و کار پناهندگان(آنروا) انجام می‌دهد گفت: فرقی ندارد تلاش‌ها فرقی ندارد که درباره فراهم نمودن مواد پزشکی ودارویی باشد یا برای غذا و آب.

وی در این دیدار درباره امکان فراهم نمودن برق از طریق کشتی‌هایی که در سواحل دریای غزه هستند با کمیسر کل آنروا گفتگو و ازوی خواست تا این مسأله را با طرفهای بین‌المللی و رژیم صهیونیستی مطرح نماید.

وی گفت: برخی کشورها اعلام آمادگی اولیه برای انجام این مسأله کرده‌اند.

رامی الحمدالله همچنین گفت: این کشتی ها می توانند بسیاری از مشکلات غزه، بخصوص مسأله برق و شیرین کردن آب و فراهم نمودن انرژی وسوخت را انجام دهند.

دراین دیدار کمیسر کل آنروا نیز تأکید کردکه این سازمان آماده همکاری کامل با دولت وحدت ملی درهمه بخشها بوده و رامی الحمد الله رادر جریان کار انروا در طول جنگ غزه گذاشت.

وی گفت: تلاش برای تشکیل کمیته ای به منظور بررسی وارزیابی خسارت‌ها در نوار غزه درحال انجام است تا پس از توقف تجاوزات، بازسازی صورت پذیرد؛ همچنانکه کار برای بررسی گزینه های مطرح شده برای مدارس آنروا که بمباران شده‌اند و نیز امکان شروع آن‌ها در سال تحصیلی جدید با وجود این شرایط درحال انجام است.

گفتنی است هواپیماهای رژیم صهیونیستی با بمباران ایستگاه مرکزی برق در مرکز نوار غزه و مخازن سوخت که دارای 300 هزار لیتر بنزین بود خسارات زیادی را به نوار غزه وارد و مسأله برق در نوار غزه را وارد بحران جدیدی کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار