مخترع جوان مبدل ترمز ABS در کردستان حفظ جان انسانها در هنگام رانندگی را بزرگترین انگیزه اش برای اختراعش می داند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، کاوه میرزایی اهمیت حفظ بیشتر جان انسانها را عامل و محرک اختراع این سیستم اعلام کردوگفت: با توجه به آزمایشات انجام شده این مبدل کارکرد فراوانی در سفرهای برون شهری دارد و در سرعت های بالا این امکان را فراهم می سازد که به طور هوشمند عیب یابی سیستم ترمز را اعلام کند.

وی زمان تکوین اختراعش را از لحظه ی ایده به عمل و اجرا حدود پنج سال عنوان کرد و گفت: این موفقیت با همکاری دو برادر و دوستم آقای توچاهی که نبوغ فراوانی در کارهای فنی دارند حاصل شد.میرزایی گفت: نخبه کسی است که در سطح ملی و یا جهانی موجبات پیشرفت را در یکی از زمینه های علمی، فرهنگی، هنری و یا اقتصادی به صورت قابل توجه و جهشی فراهم کند.

وی با ذکر این نکته که نمونه مشابه خارجی این محصول در کشورهای فرانسه و آلمان تولید شده است، گفت: با توجه به سیستم هوشمند موجود در سیستم، کیفیت تولید ایرانی بسیار بالاتر است.

وی گفت: حمایت از طریق اعطای تسهیلات و امکانات و به کارگیری نخبگان و مخترعین در مناصب دولتی و خصوصی از اساسی ترین راهکارهای جلوگیری از فرار مغزها و مهاجرت نخبگان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مخترع جوان افزود: تشکیل جلسات و همایش ها در سطح ملی و منطقه ای و حمایت های فرهگی مشوق بسیار بزرگی برای مخترعین و نخبگان است.میرزایی در پایان گفت: هم اکنون شرکت ایران خودرو تجاری سازی اختراع مبدل ترمزABC را عهده دار شده است.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: ترمز ، مخترع ، انسانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.