مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: براساس آمارها و پالایش های صورت گرفته در استان گلستان بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی کم دوام وجود دارد و باید بازسازی و نوسازی شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گرگان،محمد تقی زمانی نژاد گفت: در گلستان بیش از 118 هزار واحد مسکونی وجود داشت که نیازمند مقاوم سازی و بخشی هم نیازمند تخریب و نوسازی است.

زمانی نژاد گفت: بخش زیادی از واحدهای مسکونی استان گلستان نیازمند مقاوم سازی بوده که تاکنون بخش قابل توجهی از این واحدهای مسکونی مقاوم سازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: از زمان اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکنون بیش از 47 هزار واحد مقاوم سازی شده است.

وی افزود: برای مقاوم سازی این واحدها تسهیلات های قرض الحسنه با کارمزد 5 درصد، تا سقف 12 میلیون و 500 هزار تومان تخصیص پیدا کرده است.

زمانی نژاد گفت: متقاضیان روستایی می توانند در صورت نیاز ،از تسهیلات ویژه تعمیرات مسکن روستایی نیز برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در کشور سالی 200 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی و بهسازی می شود، اظهار کرد: سهمیه استان گلستان در بهسازی مسکن روستایی سالی هشت هزار واحد مسکونی است که تاکنون از بین 118 هزار واحد مسکونی،هشت هزار و 480 واحد مسکونی کار مقاوم سازی آن به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: طرح بهسازی مسکن روستایی حدود هشت سال است که کار خود را آغاز کرده و امسال نیز تعداد هزار و 520 واحد با اعتبار بیش از 19 میلیارد تومان در دست اجرا استز/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.