پیچیدگی شبکه تونل‌های مقاومت فلسطین که حملات علیه سربازان اسرائیلی بیشتر از آنجا صورت می‌گیرد، فرماندهان ارتش اسرائیل را غافلگیر و سردرگم کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از روزنامه رای الیوم، هرچند ارتش اسرائیل مدعی است که بسیاری از تونل های مقاومت را شناسایی و منهدم کرده است، اما واقعیت این است که پیچیدگی شبکه تونل هایی که نیروهای مقاومت فلسطین از آن برای حمله به سربازان اسرائیلی استفاده می کنند، فرماندهان ارتش اسرائیل را سردرگم و غافلگیر کرده است.

در این میان، مجله ابزرور گزارشی را تحت عنوان «درون شبکه تونل های حماس؛ سردرگمی اسرائیل از شیوه های جدید جنگ در غزه»  منتشر کرد.

در این مطلب هرییت شیرود روزنامه نگار انگلیسی نوشت: فرماندهان ارتش اسرائیل پس از شناسایی  تونل ها، به منظور تخریب آن سربازان را به داخل این تونل ها اعزام می کنند.

اما اکنون این سوال مطرح است که اگر سرویس اطلاعاتی اسرائیلی در طول دو سال گذشته از وجود این تونل ها با خبر بود چرا در آن زمان در این خصوص سکوت کرد و اکنون داعیه تخریب آن را سر داده است؟

شیرود در توصیف این تونل ها می گوید: ورودی این تونل ها معمولا داخل یک منزل مسکونی قرار دارد که به شکل یک شکاف یا چاه بوده که طول آن 10 متر است و دیواره آن سیمانی بوده و روی آن سیم های برق دیده می شود و  ضخامت هر تونل یک متر یا کمی بیشتر بوده و حدااکثر به دو تا دو نیم متر می رسد تا یک نفر بتواند با سلاح از آن عبور کند.

پیچیدگی تونل‌های مقاومت، فرماندهان اسرائیلی را غافلگیر کرده است

به گفته این روزنامه نگار انگلیسی، ضخامت و پیچیدگی شبکه تونل های مقاومت و حملاتی که از آنها علیه سربازان اسرائیلی صورت می گیرد،  فرماندهان ارتش اسرائیل و کابینه آن را شوکه کرده است.

با وجود این، منابع اسرائیلی تاکید دارند که ارتش توانسته است در تخریب تونل ها پیشرفت خوبی بدست آورد و به تحقق اهداف موردنظر خود نزدیک شده و چیزی نمانده است که برای همیشه از آن خلاص شود.

شیرود به نقل از ایدو هاشت کارشناس مسائل نظامی وزارت جنگ اسرائیل نوشت: در غزه سه نوع تونل وجود دارد: یک دسته برای رفت و آمد غیرقانونی بین مصر و رفح استفاده می شود و دسته دیگر تونل های دفاعی هستند که برای حفظ سلاح و به عنوان نقطه کنترل و نظارت استفاده می شود و نوع  سوم نیز  تونل های هجومی هستند که در مرز غزه و فلسطین اشغالی قرار دارند.

به گفته شیرود، ارتش اسرائیل تا کنون بین 32 تا 35 تونل هجومی را شناسایی و نیمی از آن را تخریب کرده است، با این حال فرماندهان ارتش بر این باورند که در مجموع 40 تونل از این نوع در غزه وجود دارد.

در این میان با وجود ادعای فرماندهان اسرائیلی مبنی بر شناسایی تعداد بیشتر تونل های مقاومت و تخریب آن، چیزی که در صحنه نبرد دیده می شود این است که نیروهای مقاومت از همین تونل ها بر سر سربازان اسرائیلی آوار شده و توان رزمی و هجومی خود را به نمایش می گذارند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: پیچیدگی ، تونل ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار