آتش بس 72 ساعته بین نیروهای مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، امروز سه‌شنبه، از ساعت ۵ بامداد به وقت گرینویچ (۸ صبح به وقت غزه) به مدت ۷۲ ساعت در جنگ غزه آتش‌بس برقرار شده است.

توافق با آتش بس ۷۲ ساعته با میانجیگری دولت مصر و پس از مذاکره با نمایندگان اسرائیل و فلسطینیان در قاهره به دست آمده و مقامات مصری ابراز امیدواری کرده‌اند که با توقف موقت جنگ، زمینه برای مذاکرات بیشتر جهت برقراری آتش‌بس دایم فراهم شود.

پیشتر، دولت اسرائیل اعلام کرده بود که "بدون قید و شرط" با پیشنهاد مصر برای برقراری آتش‌بس ۷۲ ساعته موافقت کرده است و گروه حماس نیز قول داد که این آتش‌بس را رعایت کند.

اسرائیل گفته است که هیاتی را نیز جهت مذاکراه به منظور دستیابی به توافق‌آتش‌بس دایم روانه مصر خواهد کرد. مذاکرات قاهره با حضور نمایندگان اسرائیل و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطینی و حماس صورت گرفت.

با اعلام توافق آتش‌بس، دبیرکل سازمان ملل از دو طرف خواست تا "هر چه زودتر مذاکراتی را در قاهره به منظور برقراری آتش بس دایم و حل و فصل مسایل مورد اختلاف" آغاز کنند و از "مشارکت فعالانه هیات فلسطینی به رهبری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان" در مذاکرات قاهره قدردانی کرد.

وی گفت سازمان ملل از هر مذاکره‌ای برای برقراری صلح حمایت می‌کند. دبیرکل سازمان ملل پیشتر حمله اسرائیل به یک مدرسه محل اسکان آوارگان جنگی در غزه را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

شکست‌آتش بس جمعه به از سرگیری عملیات نظامی و تلفات بیشتر فلسطینیان، از جمله چند کودک منجر شد.

جنگ غزه از روز ۸ ژوئیه با حملات سنگین هوایی اسرائیل به نوار غزه آغاز شد و از روز ۱۷ ژوئیه، واحدهای نیروی زمینی اسرائیل وارد نوار غزه شدند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار