انتهای بزرگراه حکیم – آزادگان به عنوان شهدای غزه نامگذاری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  در ادامه هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورا دو فوریت الزام شهرداری تهران به نامگذاری یکی از معابر شهری به نام شهدای غزه تصویب کردند.

بر اساس این دو فوریت شهرداری ملزم شد انتهای بزرگراه حکیم – آزادگان را به عنوان شهدای غزه نامگذاری کند.


گفتنی است این اقدام در جهت محکومیت  جنایات رژیم صهیونیستی و با موافقت اکثر اعضا انجام شد.

*امروز که سران کشورهای اسلامی روی انبارهای نفت خود نشسته‌اند نیاز اصلی کودکان فلسطینی دارو است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در ادامه هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی در آغاز تشریح عملکرد این کمیسیون به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی دفاع غزه اشاره نمود و اظهار داشت: ملت ایران نیز در هشت سال جنگ تحمیلی و علی رغم برخورداری از کمترین وسیله  دفاعی و با وجود حمایت تمامی دشمنان به دفاع از کشور پرداخت اما یادمان نیست که در این هشت سال احساس مظلومیت و بی پناهی نموده باشیم و این تنها به خاطر وجود امام زمان و امام خمینی بوده است.

وی با بیان اینکه در چند هفته اخیر شاهد جنایات رژیم صهیونیست علی مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین هستیم افزود: این صحنه‌ها هر فردی را غمگین می نماید خصوصا این که جهان اسلام و سران کشورهای اسلامی روی انبارهای نفت نشسته و حسابهایشان در بانکهای آمریکایی و انگلیسی پر است و امروز با وجود تمامی این شرایط مهمترین نیاز در غزه درمان کودکان فلسطینی و کمبود دارو و آمبولانس است.


وی  در ادامه ضمن انزجار از این جنایات در خصوص رژیم کودک کش اسرائیل به مرگ سه نفر از خانواده ورزش حسین معدنی، مربی و کاپیتان اسبق تیم والیبال ، ناصر احمد پور چهره سرشناس مطبوعات ورزشی در دهه هفتاد وهشتاد و خواجه وندی فرنگی کارمازندرانی در روزهای اخیر اشاره نمود و اظهار داشت: به جامعه ورزش این ضایعه را تسلیت می گویم.

*جوابیه اعتراض فرمانداری به تسویه دیون اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان سال ۹۲ تصویب شد

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در جریان تصویب جوابیه ای که کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تهیه کرده بود؛ علیرضا دبیر رییس این کمیسیون اظهار داشت: شورای اسلامی شهر تهران به منظور اولویت بخشیدن به پرداخت مطالبات مردم از شهرداری این مصوبه را تصویب کرد که با اعتراض فرمانداری مواجه شد.
 
دبیر اضافه کرد:‌ به منظور تامین نظر فرمانداری تهران جوابیه مختصری آماده شده که در آن بر ضرورت تایید اداره کل حسابرسی شهرداری تهران تاکید شده است.  
 
اقبال شاکری به عنوان یکی از مخالفان این جوابیه اظهار داشت: دیون مناطق و سازمان ها و شرکت های شهرداری مربوط به سالهای گذشته است و جحم دیون بیشتر از مقدار اعتباری است که تخصیص داده شده. ما برای موظف کردن شهرداری باید منابع مالی اش را هم تامین کنیم و ین امکان پذیر نیست.
 
این عضو کمیسیون عمران شورا با اشاره به محدود بودن بودجه مناطق بیان داشت:‌ در بحث تخصیص در بودجه جاری تا ۹۵ درصد؛ بودجه نگهداشت تا ۷۳ درصد و بودجه عمرانی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد محقق می شود و با این شرایط چطور از شهردار منطقه می خواهید مطالبات را با این بودجه محدود بپردازد؟
 
شاکری برای حل معضل دیون شهرداری به پیمانکاران پیشنهاد کرد ظرف دوماه شهرداری گزارش دقیق ارايه دهد تا نحوه پرداخت آن بررسی شود که این پیشنهاد به تصویب اعضا نرسید.  
 
او در پایان گفت:‌ برخورد احساساتی با این موضوعات بدون اطلاعات کافی شهرداری را به دردسر می اندازد.
 
دنیامالی به عنوان موافق این جوابیه عنوان کرد:‌ فرمایشات آقای شاکری درست است اما اکثریت پرداخت ها در کد و ردیف های پروژه لحاظ شده است.
 
حافظی دومین مخالفی بود که مصوبه را موجب بهم ریختن ساختار بودجه دانست و گفت:‌ ایراد فرمانداری منطقی و قانونی است و ما نمی توانیم خلاف آن عمل کنیم. پیشنهاد می کنم ایراد فرمانداری را بپذیریم و  اول دیون را شفاف کنیم.
 
دوستی نیز در ادامه با اشاره به اینکه فرمانداری دقت لازم را به متن ماده واحده نداشته؛‌ متن مصوبه شورا را قرائت کرد و گفت:‌ شهرداری تهران موظف است نسبت به تسویه دیون فطعی شده اشخاص حقیقی و حقوقی که در غالب بودجه های سنواتی گذشته تا پایان سال ۹۲ اقدام کند.
وی در این باره توضیح داد:‌با این مصوبه به این نتیجه می رسیم دیون چقدر است و جقدر را می توانیم پرداخت کنیم تا مابقی را در بودجه سالهای آینده ببینیم.
 
دبیر نیز با اشاره به اینکه این طرح به امضای ۲۷ نفر از اعضای شورا رسیده تاکید کرد:‌بعد از تصویب این طرح جلسات متعددی را برای حسابرسی دیون مناطق معاونت ها و … برگزار کردیم و در حال حاضر هم یک تیم ۱۰ نفره در حال بررسی دیون شهرداری به پیمانکاران هستند
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه برای پرداخت دیون ردیف پیش بینی شده گفت:‌ هر سال برای بازپرداخت دیون در بودحه ۸۰۰ میلیون تومان پیش بینی می شد اما ما امسال ۱۰۰ میلیون این رقم را پیش بینی کرده ایم.
 
حکیمی پور با اشاره به تبصره بند ۳۰ ماده ۷۱ مبنی بر اینکه کلیه پرداخت های شهرداری با رعایت قانون معاملات شهرداری باید عمل شود؛ این مصوبه را شتاب آلود دانست گفت: ایراد فرمانداری وارد است و ما باید قبول کنیم اشتباه کرده ایم.
 
سرخو نیز مخالف جوابیه فرمانداری بود و در این باره اظهار داشت: اگر بگوییم شهرداری راسا اقدام کند ممکن است منجر به درهم ریختگی بودجه شود پیشنهاد می کنم به مصوبه عبارت «در قالب متمم بودجه سال ۹۳ » را اضافه کنیم.
 
سالاری با اشاره به اینکه علت امضای این طرح وجود معضل عمومی پیمانکاران شهر تهران بوده گفت:‌ در همه مناطق در بازدیدهای میدانی پیمانکاران مختلف برای طلب های شان به ما مراجعه می کنند اگر تعیین تکلیف نکنیم پیمانکاران از کار کم می گذارند.
 
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شور ادامه داد:‌ ما می بینیم که دوستان در معاونت عمرانی یا دیگر معاونت ها پیمانکاران را به بانک شهر مراجعه می دهند و مطالبات آنها را در قالب وام بازپرداخت می کنند. در عین حال معلوم نیست متمم وجود داشته باشد یا نه و نمی توانیم این بازپرداخت را به متمم موکول کنیم.
 
سالاری بعد از بیان وضع موجود با جوابیه اعتراض فرمانداری نیز مخالفت کرد و گفت:‌ این مصوبه بهانه ای می شود که همه تخصیص بودجه بهم می ریزد و این کار خطرناکی است.
 
وی افزود: من امضا کردم و اشتباه کردم. پیشنهاد می کنم مصوبه مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی شود .
 
مسجد جامعی در مخالفت این پیشنهاد بیان کرد: برای برررسی در کمیسیون تلفیق فرصت نداریم و این مووضع باید الان بررسی شود.
 
دنیامالی در پاسخ به سالاری گفت: مگر شهرداری می تواند چند هزار دلار دیون داشته باشد که شما نگران بهم ریختن بودجه هستید؟  این کار بر اساس بودجه انجام می شود و اشکال فرمانداری اشکل شکلی است.
 
در پایان بعد از بحث و بررسی جوابیه اعتراض فرمانداری به تصویب اکثریت اعضا رسید.

*واکنش اصلاح طلبان شورای شهر به انتشار اخبار تصویری و مکتوب باشگاه خبرنگاران در خصوص روزنامه همشهری

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهر تهران در خصوص طرح یک فوریتی روز یکشنبه اعضای شورای شهر مبنی بر نظارت سه نفر از اعضا بر عملکرد روزنامه همشهری اظهار داشت: برخی می گویند شورای به دنبال ایجاد رکن دوم و سانسور در همشهری بوده در حالی که اینطور نیست و تنها به دنبال آن است که روزنامه همشهری نکات منفی و مثبت را منتشر نموده و خود سانسور نباشد.

وی با عنوان اینکه امروزه موسسه فرهنگي مطبوعاتي همشهری به عنوان یک موسسه اقتصادی مطرح است، گفت: ما تنها در شورا به دنبال آن هستیم تا همشهری را از خود سانسوری درآوریم و این رسانه چشم و گوش شورا و شهرداری باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه بسیاری از افراد مجرب در زمنیه خبری در روزنامه همشهری به کار گرفته نمی شوند افزود: ما تنها به دنبال محدودیت نیستیم بلکه به دنبال نقد جدی هستیم تا این روزنامه از خود سانسوری درآید.

مختاباد در ادامه اظهاراتش بعد از تاكيد بر نظارت جديد غير از نظارت هاي موجود و قانوني و متداول بر روزنامه همشهري به خبر انتقادي باشگاه خبرنگاران در اين زمينه حمله كرد و گفت: این اقدام مد نظر همه اعضا بوده و تعجب می کنم که چرا باشگاه خبرنگاران این رفتارهای عجیب و غریب را از خود نشان داده‌اند.
اين خواننده موسيقي كشورمان در ادامه به سخنگوي شوراي شهر هم انتقاد كرد.

وي با اشاره به مصاحبه اخیر سخنگوی شورا با  باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح روز یکشنبه شورای افزود: از آقای سخنگو انتظار دارم ساعاتی که جلو خبرنگاران می روند نه اصلاح طلب باشند و نه اصولگرا .

این عضو اصلاح طلب شورای شهر در پایان خاطر نشان کرد: سروری در موضع سخنگویی صحبت کرده است ضمن اینکه این موضوع تکذیب شده است.

این در حالی است که برخی از اعضای شورای شهر  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  نظارت بر عملکرد روزنامه همشهری را به معنای دخالت در اين رسانه  دانستند  که این امر مغایر با رسالت رسانه بشمار می‌رود.

همچنین طبق گفته برخی از این اعضا نظارت بر عملکرد روزنامه در شان و منزلت شورا نیست  ، چرا که نظارت تخصصی در کمیسیون مربوطه انجام می‌شود  ، از این رو بعضی از افراد در صدد هستند تا انتظارات خود را از طریق شورا اعمال نمایند و باید گفت پیشنهاد عجیبه نظارت اصلاح طلبان بر روزنامه همشهری طرحی سیاسی است.

تقی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد به سخنان مختا آباد گفت: من در گزارش پخش شده از صدا و سیما فقط خبر را منعکس کردم چون موضوع و متن پیشنهادی را ندیده بودم و فقط گفتم که طرح دو فوریتی بود که یک فوریت آن رأی آورد.

وی با اشاره به اینکه در مطالبی که گفتم اصلاً لحن اصلاح طلب را به کار نبرده‌ام ، اظهار داشت: با توجه به اینکه متن طرح پیشنهادی را ندیده بودم به خبرنگار مربوطه اعلام کردم که اگر منظور از این طرح نظارت مدیریتی است شورا حتماً نسبت به این موضوع نظارت دارد و اگر هم منظور نظارت بر محتوای متن روزنامه می باشد دخالت محتوایی محسوب می‌شود که به شورا ارتباطی ندارد چرا شورای مطبوعات نسبت به این موضوع نظارت دارد.

وی ادامه داد: ما از می‌خواهیم روزنامه همشهری از دیگران انتقاد کند با وجود اینکه این موضوع را نمی توانیم به روزنامه همشهری تکلیف کنیم.

نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی سالاری دینی است و با دموکراسی سیاه و سفید تفاوت دارد.

در ادامه این جلسه مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران گفت: از خبرگزاری تعجب می کنم که به حریم و حدود سخنگوی شورا احترام نمی گذارد و از ادبیات قرون وسطایی استفاده می کند و جای گله است که این کلمات را  از زبان سخنگوی شورای مطرح می شود در حالی که این کلمات سخنگوی شورای نیست.

رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه روزنامه همشهری سرمایه اجتماعی است گفت: رویکرد روزنامه همشهری رویکردی اجتماعی است و هر چه به کارکرد سیاسی نزدیک شود کارکرد اجتماعی خودش را از دست می دهد.

در زمان مدیریت پیشین سه نفر ازاعضای شورای شهر از جمله آقای دانشجو، خسروی وفا و کاشانی در روزنامه همشهری نظارت داشتند واین مصوبه از شورای سوم بوده است و مطرح شدن دوباره آن این است که این مصوبه تقویت شود و هیچ کس حاضر به کاهش قدرت روزنامه همشهری نیست.

*غافلگیری اعضای شورای شهر و خبرنگاران / شورای پایتخت الکترونیکی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ابتدای هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و پس از دو هفته از تعطیلات اعضای شورا خبرنگاران واعضا امروز با صحنه‌ای مواجه شدند که تمامی آنان را غافلگیر نمود ، ایجاد گیت‌هایی برای ورود و خروج اعضای شورا و ممانعت از حضور سایر افراد به صحن اصلی.


البته این موضوع نیز در نوع خود تامل برانگیز است چرا که جز خبرنگاران و پرسنل روابط عمومی شورای شهر فرد دیگری در اطراف صحن اصلی شورا وجود نداشته و این موضوع خود به نوعی علامتهای سوالی را در ذهن تمامی افراد ایجاد می نمایند و شاید مهمترین جواب به نوعی مرتبط با طرح یک فوریتی یکشنبه اعضا مبنی بر نظارت بر انتشار اخبار روزنامه همشهری بوده که بازتابهای اخیر خبرگزاریها و جراید سبب شده تا امروز از ورود خبرنگاران به صحن جهت دریافت خبر ممانعت گردد ویا به نوعی از غافلگیر نمودن اعضا توسط خبرنگاران جهت درج خبر جلوگیری شود که تمامی این موارد به معنای تهیه گزینشی خبر خواهد بود.


اما موضوع جالبتر این بود که این گیت که تنها با تماس  اثر انگشت اعضا اجازه ورود آنها را به صحن می‌دهد ، ورود بسیاری از اعضا با خطا توأم ساخت که مهمترین آن مهدی چمران رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران بود که با نمایش کارت عضویت شورا موفق به ورود شد.


یکی دیگر از موارد قابل توجه امروز شورای شهر نصب مانیتور جهت ثبت ساعات ورود و خروج اعضای شورا بود.


لازم به ذکر است که اقدام غافلگیر کننده اعضای شورا سبب اعتراض بسیاری از خبرنگاران اعلام آن به اعضا و نیز مسئولین شد که سخنگوی شورا در پاسخ به این اعتراض اظهار داشتند: که خبرنگاران شورای شهر نیز پس از این همچون خبرنگاران مجلس باید اخبار خود را در خارج از صحن تهیه نمایند.


این در حالی است که در خارج از صحن محلی جهت دریافت خبر و حضور خبرنگاران و اعضا وجود ندارد ، ضمن اینکه برخی از اعضا همچون مهندس چمران ،‌اقبال شاکری و محمد حقانی در پاسخ به اعتراض خبرنگاران مبنی بر اینکه درصورت عدم اجازه ورود آنان در تنها جلسه علنی که سه شنبه ‌ها در شورا برگزار می گردد خبری منتشر نخواهند کرد این پاسخ را دادند که این مسئله را در جلسه امروز مطرح می کنند.


انتهای پیام/


برچسب ها: گیت ، فوریت ، سوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
تازه خوبه اصلاه طلبان در شورای شهر اکثریت نیستند، وگرنه معلوم نبود قراره چه محدودیت ها و مشکلات دیگه ای به وجود بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
روحانی مچکریم
۱۱:۰۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
اینهم از فواید شورای اصلاح طلب است دیگه.سانسور خبری.راستی مگه تو شورا چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار