وزارت بهداشت سیاست مطلوبی را جهت کاهش میزان پرداخت از جیب بیماران سرطانی برای تهیه داروهای مورد نیازشان در پیش گرفته است.

سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: قبل از تبدیل ارز مرجع به مبادله‌ای عمده داروهای ضدسرطان تحت پوشش بیمه قرار داشتند اما میزان پرداخت از جیب بیماران چیزی حدود 30 درصد بود.

وی افزود: پس از نوسانات و تغییراتی که در بازار دارویی کشور رخ داد، سازمان غذا و دارو با مدیریت بهینه خود سعی در مهار شرایط بحرانی و همچنین سهولت دسترسی افراد به ویژه بیماران سرطانی به داروهای موردنیاز خود داشت.

وی با اشاره به اینکه با افزایش قیمت ارز قیمت دارو نیز افزایش یافت، تصریح کرد: دولت با اختصاص یارانه به سازمان‌های بیمه گر به ویژه در خصوص داروهای ضد سرطان میزان پرداخت از جیب بیمار را کاهش داد به طوریکه با افزایش قیمت بیماران همچنان همان 30 درصد را از جیب خود پرداخت می‌کردند.

به گفته عضو هیات مدیره صنعت پخش تمام تلاش وزارت بهداشت و در راس آن سازمان غذا و دارو در جهت کاهش فشار از جیب بیماران برای تهیه داروهای مورد نیازشان است به طوریکه میزان پوشش بیمه‌ای این داروها در حال حاضر 90 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع بازار دارویی برای بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی مساعد بوده و تمام تلاش‌ها در جهت کاهش پرداخت از جیب بیمار به ویژه در مناطق محروم است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار