فعالیت های تروریستهای داعش نه تنها درسوریه خسارات زیادی به جا گذاشته ،‌ بلکه تا حدودی موجب تغییراتی در اتحاد میان دولتها در منطقه شده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وردکرانچ ؛ سوال اینجاست که آیا تروریستهای تکفیری بعثی و اقدامات خرابکارانه آنها موجب می شود ترکیه یا حتی غرب برای مبارزه با آنها با "بشار اسد "  هم پیمان شود ؟

دمشق بیش از سه سال است که درگیر جنگ با تروریست هایی است که از سوی برخی  کشورهای غربی و حامیان عربی آنها از نظر مالی و تسلیحاتی تامین شده و از کشورهای مختلف دنیا به خاک سوریه اعزام شدند . این افراد به منظور مبارزه با نیروهای دولتی سوریه و براندازی حکومت قانونی " بشار اسد " در دمشق به این کشور منتقل شده اند . 

این براندازی یکی از اهداف اساسی آمریکا و اسرائیل در منطقه خاورمیانه بوده و هست ؛ هدفی که با گذشت سه سال از جنگ شدید در سوریه هنوز هم محقق نشده است . واشنگتن تلاش می کند به گونه ای در میان اذهان عمومی دنیا وانمودکند که گویی برای محافظت از حقوق شهروندان سوری در امور داخلی این کشور دخالت کرده و به تسلیح و حمایت مالی از تروریستهای فعال در آن مشغو ل است . 

این در حالی است که بدنبال سقوط حکومت ضدآمریکایی " بشار اسد "‌در سوریه منافع استراتژیک ، مالی و سیاسی و جغرافیایی فراوانی عاید واشنگتن و همچنین هم پیمان دیرینه آن "‌تل آویو "‌خواهد شد .

در ادامه این مقاله آمده است :‌ در این میان مقامات ایرانی و روسیه و نیز برخی کشورهای منطقه نسبت به گسترش تروریسم از سوریه به سایر کشورهای دنیا و بخصوص کشورهای منطقه هشدار دادند . در بخشی از این هشدارها آمده که چنانچه تقویت تسلیحاتی ،‌ روانی و مالی از تروریست های القاعده و تکفیری ـ‌ بعثی از سوی آمریکا و هم پیمانان آن ادامه پیدا کند نمی توان انتظار داشت که از انشعاب اقدامات تروریستی این گروهک های تندرو در سایر کشورها جلوگیری نمود . 

بی توجهی به این هشدارها از سوی اوباما موجب شد که عراق بعنوان مقصد بعدی تروریستهای وحشی و افراطی داعش انتخاب شود . بغداد که به تازگی از یوغ حضور ده ساله نظامیان آمریکایی خارج شده و هنوز توانمندی های نظامی و دفاعی اندکی دارد نتوانست در برابر حمله یکباره این تروریستها مقاموت کند و تاکنون کنترل تعدادی از مناطق شمال و شمال شرقی خود را ـ‌که هم مرز با سوریه است ـ‌از دست داده است . 

تروریست ها اگرچه جزو ابزارهای آمریکا و اسرائیل برای نیل به اهداف شان در منطقه بودند اما با قدرت گیری بی از حد آنان به معضلی برای حامیانشان تبدیل شدند چرا که دیگر از کنترل واشنگتن خارج شده و اقدامات تروریستی خود را آنگونه که غرب برای منافع خود می خواهد انجام نمی دهند . 

 در انتهای این مقاله آمده است : اکنون به نظر می رسد کشورهای غربی و بخصوص آمریکا برای رهایی از مرداب تروریستهای داعشی و القاعده ای در سوریه و عراق چاره ای جز دراز کردن دست کمک خود بسوی دمشق ندارند . چرا که تنها در این صورت می تواند کنترل این افراد را در سطح وسیع بدست آورده و مانع خرابکاری های بیشتر آنان شوند . 



انتهای پیام /

برچسب ها: غرب ، دولت ، داعش ، عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار