سید عباس صالحی مطرح کرد: یکی از مسئولیت‌های معاونت فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه و ترویج کتابخوانی در کشور است.

به گزارشخبرنگارادبیات باشگاه خبرنگاران؛ مراسم امضای تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش با حضور نمایندگان این در وزارت خانه، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، همایون امیرزاده نماینده معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران دروزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم بیان کرد: از مسئولیت‌های معاونت فرهنگی، بحث توسعه و ترویج کتابخوانی در کشور است.


وی افزود: در این حوزه یکی از پایگاه‌های اصلی که به توسعه کتابخوانی کمک می‌کند، وزارت آموزش و پرورش است. حداقل 12 سال از زندگی کودکان و نوجوانان و بخشی از جوانی آنها در مدارس و مراکز علمی و آموزشی می‌گذرد و در این سال‌ها فرصت خوب و قابل توجهی وجود دارد تا کتابخوانی ترویج و تعمیق شود.
 
وی همچنین بیان کرد: ظرفیت‌های مختلف و متعددی در آموزش وجود دارد که کتابخانه‌های مدارس فرصت خوبی محسوب می‌شود. طرح اخیر که برای هر کلاس یک کتابخانه دایر شود، فرصت مناسبی برای کتابخوانی است.

وی اظهار داشت: زنگ‌های مطالعه و انشاء که رو به تقویت است، فرصت جدیدی برای کتابخوانی محسوب می‌شود و این یک موقعیت مبارک است.

صالحی در ادامه بیان کرد: معلمان نیز با پیشنهادهای جدید خود می‌توانند با تدریس این کتابهای مکمل درسی و کار کردن روی آنها، عشق به آموختن و خواندن و دانش را در کلاسهای درسی خود تقویت کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد افزود: پیگیری‌های حمیدرضا کفاش فرصتی برای تفاهم نامه را پدید آورد که کارگروهی برای امضاء این تفاهم نامه تشکیل شده است. امیدواریم این جرقه که امسال برافروخته شده به فضای کتابخوانی کمک کند و موجب درخشش آن شود.

سپس حمیدرضا کفاش معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم همکاریهای بین در وزارت خانه فراتر از آنچه تاکنون بوده است، شود و جلسات کارشناسی اما امسال در حالی آغاز کنیم که مفاد تفاهم نامه را عملیاتی کنیم.

وی افزود: سرمنشأ تفاهم نامه، دو وزیر فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش بودند ما امسال یک پشتوانه علمی داریم.

کفاش خاطر نشان کرد: رئیس جمهور به موارد مهمی اشاره کرده که موجب احیای کتابخوانی می‌شود. این امر به وسیله زنگ مطالعه و انشاء و گفتگو روی مسئله کتاب تأثیر فراوانی داشته است. آموزش و پرورش کارگروهی تشکیل داده است که با مطالعه مفید، بحث کتابخوانی را عملیاتی و برای توسعه اندیشه کند.

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سیاستهای آموزش و پرورش توسعه مشاکرت است. آموزش و پرورش برای ادامه فعالیت ناچار به همکاری با نهادهای مردمی و دولتی است. مراسم کتاب سال دانش آموزی نیز در راستای تشویق دانش آموزان نوقلم برای ادامه نویسندگی است.

خوشبختانه نهاد تعلیم و تربیت موضوع ملی است و پرورش نسل آینده مد نظر ماست. ان‌شاءالله وزیران در وزارت خانه تمام بندهای این تفاهم نامه را اجرا کنند و این اقدامات قبل از شروع سال تحصیلی باشد.

سپس همایون امیرزاده با قرائت تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت آموزش و پرورش به جلسه پایان داد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار