مجموعه مستند های «زمین سوخته» از روز سه شنبه ساعت 24 روی آنتن می رود.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از عمومی شبکه فرهیختگان، این مجموعه دیدنی را گراهام مک تاویش کارگردانی کرده است. گفتنی است در قسمت اول زمین سوخته با عنوان "ناوگان دریایی و زیر دریایی آلمان"، تاریخچه چگونگی پیشرفت نیروی دریایی آلمان نازی در جریان جنگ دوم جهانی و راهکارهایی که متفقین برای مقابله قدرت نیروی دریایی این کشور به خصوص زیر دریایی های قوی آن اتخاذ کردند، بررسی می شود.
 
شایان ذکر است ؛علاقه مندان به این ژانر از مستند می توانند در قسمت دوم با هواپیمای بمب افکن اسنوکا بیشتر آشنا شوند. در این قسمت از مستند تاریخچه حضور هواپیماهای بمب افکن استوکای ارتش آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم و تاثیر آن در جریان شکستها و پیروزی های آلمان نازی تصویر می شود.
 
اما در قسمت سوم با عنوان«نبرد تانکها» تاریخچه ای از ابتکارات نیروی زمینی ارتش آلمان نازی به رهبری ژنرال رومل در رویارویی با ارتش متفقین در صحراههای آفریقا و دوران اوج و شکست این ارتش که از وجود تانک در یگان زرهی خود سود می برد تشریح می شود.
 
گفتنی است؛ «حمله هوایی ونیروهای هوابرد آلمان» قسمت چهارم این مستند است. در این برنامه کش و قوسهای جنگ جهانی دوم بین نیروهای هوابرد آلمان نازی و متفقین دیده می شود.
 
اما در آخرین قسمت، مقطعی از تاریخ جنگ دوم جهانی که طی آن ژاپن به عنوان حامی هیتلر وارد جنگ شد و موازنه قوا را به نفع هیتلری که در حال شکست بود بر هم زد بررسی و نمایش داده می شود.
 
در این زمان نیرو های متفقین مجبور به نزاع در دو جبهه شدند که در نهایت دولت آمریکا با پرتاب بمب اتم بر شهرهای ژاپن، آنان را شکست داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شبکه ، چهار ، مستند ، مجموعه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار