تغذیه مناسب در سنین کودکی و نوجوانی،ضامن رشد خوب و مناسب کودک است و عادت غذایی کودک در خانواده شکل می گیرد بنابراین خانواده در انتخاب مواد غذایی سالم و مفید و مغذی نقش تعیین کننده ای در الگوهای تغذیه ای کودک و نوجوان ایفا می کند.

غلامرضا کردافشاری، متخصص طب سنتی و اسلامی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کودکان و نوجوانان از دید طب سنتی، مزاج گرم و تر دارند.

بنابراین مصرف مواد غذایی تند، شور، پرادویه و مواد غذایی فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و فست فودها و همچنین چیپس و پفک و مصرف نوشابه‌های گازدار، این رطوبت و حرارت بدن کودک و نوجوان را از بین برده و مانع رشد صحیح آنها می‌شود.

وی در ادامه گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در کودکان پیش دبستانی، بین میزان پایین دریافت کلسیم و چاقی با دریافت بالای نوشیدنی‌های شیرین شده ارتباط برقرار است که احتمال بروز پوکی استخوان در سنین بزرگسالی را افزایش می‌دهد نگرانی دیگر در این سنین دریافت بالای سدیم یا نمک است که در غذاهای فرآوری شده به وفور یافت می‌شود.

کرد افشاری با بیان اینکه محیطی که غذا در آن صرف می‌شود نقش بسزایی در اشتهای کودک دارد، گفت: انتقال از تمام گروه‌های غذایی شامل، غلات، حبوبات، انواع گوشت‌ها، سبزیجات و میوه‌جات تازه برای رشد خوب و کامل کودکان و نوجوانان ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار