شبکه سی ان ان در گزارشی اعلام کرد : حمله ای که به باریکه غزه شده است جنگی ائتلافی میان "اسرائیل و اعراب"‌ علیه مردم فلسطین است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ علی یونس ،‌تحلیلگر برجسته و باسابقه امور خاورمیانه در گفتگو با شبکه سی ان ان اظهار داشت: حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه در تاریخ درگیریها و تنش ها میان "اسرائیل و اعراب "‌بی سابقه بود است . 

وی افزود :‌ بیشتر کشورهای عربی منطقه فعالانه از اقدامات صهیونیستها و جنایات آنها علیه شهروندان فلسطینی حمایت می کنند ـ نه از آن شرمنده هستند و نه اخطار یا هشداری در قبال عواقب آن می دهند . 

یونس تصریح کرد : مصر ، عربستان سعودی ،‌اردن و دیگر کشورهای عربی این اتحاد اعراب با اسرائیل را تشکیل داده اند در حالی که مقاومت فلسطین تنها با "حماس"‌به فعالیت می پردازد . 

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد : پایان سیستم قدیمی "اتحادیه عرب" حتی بطور لفظی که از سوی فلسطینی ها حمایت شده و هدف آنها توسعه و اثبات کشور و دولت رسمی فلسطین بود ، یکی از نتایج احتمالی این جنگ در غزه می باشد . 

دنیل پلتکا ،‌ معاونت بخش مطالعات دفاعی و سیاست خارجی موسسه "اینترپرایز" آمریکا نیز در این باره تاکید کرد : درگیری و جنگ میان اسرائیل و حماس در ادامه پیشبرد سیاست تقسیم خاورمیانه می باشد . 

فرید ذکریا ،‌کارشناس شبکه "سی ان ان " نیز تصریح کرد : این جنگ ،‌جنگی ساختگی برای کنترل و تسلط برخی گروه های قدرت طلب بر منطقه خاورمیانه است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: اتحادیه ، عرب ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
ننگ بر اتحادیه عرب
آخرین اخبار