با خشک شدن تالاب ها و رودخانه ها و تغییرات شدید اکولوژیک در استان، معضل آلودگی ها و ریزگردها بسیار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم، گفت: با خشک شدن تالاب ها و رودخانه ها و تغییرات شدید اکولوژیک در استان، معضل آلودگی ها و ریزگردها بسیار افزایش پیدا کرده است.
محمود علی رکنی گفت: یکی از مهمترین چالش های زیست محیطی استان قم را وجود گرد و غبار و ریزگردها دانست و بر تسری نگاه جامع و فراگیر و مدیریت همه سوء نگر و هوشمندانه در میان مردم و مسوولان برای رفع چالش ها و مشکلات زیست محیطی در استان تاکید کرد.
وی امروز گزارشی از آخرین وضعیت محیط زیست استان ارایه کرد و گفت: ایجاد آلودگی ها در محیط های شهری، سلامت عمومی جامعه را با خطرات جدی مواجه کرده است.
وی یکی از مهمترین چالش های زیست محیطی استان قم را وجود گرد و غبار و ریزگردها دانست و بر تسری نگاه جامع و فراگیر و مدیریت همه سوء نگر و هوشمندانه در میان مردم و مسوولان برای رفع چالش ها و مشکلات زیست محیطی در استان تاکید کرد.
رکنی خواستار توجه هرچه بیشتر به ظرفیت اکولوژیک در روند توسعه و پیشرفت استان شد و گفت: برای احیاء و نجات در خور و شایسته محیط زیست و رفع چالش های زیست محیطی در استان قم نیازمند همکاری و مشارکت همه مردم و مسوولان و تجمیع همه ظرفیت ها و امکانات دستگاههای اجرایی استان هستیم.
وی در پایان گفت: در شهر مقدس قم باید ضمن گسترش حمل و نقل عمومی و استفاده از سوخت استاندارد، به مدیریت ترافیک به ویژه در هسته مرکزی شهر توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: قم ، خشک ، رودخانه ، بحران ، ریزگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.