معاون تولیدات باغی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون در بخش باغبانی گفت: مکانیزاسیون و مکانیزه کردن جزو سیاست های اصلی دولت است که با جدیت آن را پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،جهانگیر عرب معاون تولیدات باغی وزارت جهاد کشاورزی در میزگرد شناسایی ظرفیت های قابل بهره برداری مرتبط با خرمای کشور توسط بخش خصوصی با اشاره به مستقل شدن معاونت باغبانی گفت: با توجه به مزیت های باغبانی تصمیم دولت بر این است که معاونت باغبانی به صورت مستقل تشکیل شود.
 
وی افزود: اولین اقدام این است که بدون مطالعه و تحقیق هیچ کاری شروع نشود .
 
وی ادامه داد: در چند سال گذشته کارگاه های فناوری خرما و پسته با همکاری سازمان های بین المللی شروع به کار کرد که متاسفانه این همکاری ادامه نیافت.
 
عرب تصریح کرد: یک شورای بین المللی خرما در دنیا وجود دارد که متاسفانه ایران هنوز عضو آن نیست و لازمه توسعه اقتصادی و رونق بخش باغبانی حضور در مجامع بین المللی است.
 
وی گفت: بهترین تشکل تشکلی است که همه نمایندگان در آن باشند و در حال حاضر که ما در بعضی از محصولات به صورت خدادادی جلو هستیم، اگر به این بخش توجه کافی نشود، از عرصه رقابت حذف می شویم.
 
عرب با اشاره به توسعه پسته از کرمان به فارس و سپس به کل کشور گفت: البته باید توسعه براساس مطالبه و برنامه ریزی صحیح انجام گیرد.
 
معاون تولیدات باغی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست دیگر استفاده از دانش فنی بین المللی است تا بتوانیم امکانات کشور را به نحو احسن معرفی و استفاده کنیم.
 
وی در ادامه افزود: در اولین قدم طرح نخیلات اجرا شده و تهیه نقشه راه اولین قدم است که برنامه راهبردی آن تهیه شده است که قرار بر این است پس از تدوین در اختیار فعالان این عرصه قرار گیرد.
 
معاون تولیدات باغی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با تاکید بر پاسخگویی دولت گفت: بنای دولت بر پاسخگویی است، لذا تمام پیشنهادات و انتقادهای رسیده به دولت توسط مسئولان پیگیری و پاسخ داده می شود که البته وظیفه اصلی دولت سیاستگذاری و پیگیری است.
 
وی با تاکید بر لزوم استفاده از استانداردها گفت: اگر استاندارد به روز نباشد، در صحنه بین المللی حذف می شویم، البته استاندارد ملی نیز باید به گونه ای تدوین شود که تولیدکننده آسیب نبیند.
 
وی همچنین با اشاره به بحث مکانیزاسیون گفت: مکانیزه کردن و مکانیزاسیون جزو سیاستهای اصلی دولت است که با جدیت آنرا پیگیری می کند.
 
وی همچنین افزود: موضوع بانک و کشاورزی باید به صورت ملی پیگیری شود؛ چرا که این مشکل تمام کشاورزان در سطح کشور است.
 
عرب افزود: اگر حاکمیت قبل از برنامه توسعه مطالعه و تحقیق نکرده باشد، مردم خودجوش جلو می افتند و حاکمیت از آن عقب می ماند، لذا لازم است قبل از هر اقدامی مطالعه، تحقیق و بررسی و سپس اقدام شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، تولیدات ، باغی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار