"آن هوی" یکی از بزرگترین کارگردان‌های زن آسیایی، جایزه‌ی سالانه بوسان را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی؛ کارگردان هنگ کنگی "آن هوی" جایزه‌ی جشنواره فیلم بوسان برای فیلم ساز آسیایی را دریافت خواهد کرد.

فیلم "دوره طلایی" آخرین اثر آن هوی که به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز نیز انتخاب شده در جشنواره بوسان نمایش داده خواهد شد.

جایزه جشنواره بوسان هر ساله به اشخاصی که به طور قابل توجه به توسعه و گسترش صنعت فیلم سازی آسیا و فرهنگ آسیایی یاری رسانده‌اند، اهدا خواهد شد.

هوی به دلیل همکاری‌اش با سینمای آسیا و روحیه‌ای که آثار برجسته‌ای از یک نسل را خلق کرده، این جایزه را دریافت خواهد کرد.

"هوی" یکی از رهبران "موج جدید جنبش هنگ کنگ" است و پیشتاز "دوره‌ی طلایی" سینمای هنگ کنگ بوده است.

"هوی" به خاطر در به تصویر کشیدن غم‌ها و شادی‌های مردم طبقه‌ی متوسط و پایین جامعه‌ی هنگ کنگ و زندگی زنان در ژانرهای مختلف سینمای تبحر دارد.

از فیلم‌های مشهور هوی می‌توان به "عشق در شهر سقوط کرده" (1984)، "هجده بهار" (1997)، "راز آشکار" (2001) و" یک زندگی ساده" (2011) اشاره کرد.

فیلم "دوره‌ی طلایی" دهه‌ی 1930 در چین و آشفتگی سیاسی و فرهنگی این کشور را به نمایش می‌گذارد و داستان زندگی "ژیائو هانگ" یک نویسنده ی مهم در ادبیات مدرن چین را روایت می‌کند. "تانگ‌وی" نقش این نویسنده را بازی کرده است.

جشنواره فیلم بوسان از دوم تا دوازدهم اکتبر 2014 برگزار می‌شود و فهرست اسامی فیلم‌های شرکت کننده در این جشنواره را دوم سپتامبر اعلام خواهد کرد.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: جایزه ، سالانه ، جشنواره ، بوسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار