مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: به هیچ عنوان بحث تفکیک جنسیتی یا اخراج بانوان در این طرح، مطرح نبوده ، بلکه موضوع توجه به آرامش و امنیت زنان و تامین نیازهای بانوان است.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران  نرگس معدنی پور با اشاره به فضاسازی های صورت گرفته در خصوص طرح تکریم بانوان شهرداری تهران بیان کرد: با توجه به اینکه بنده سالهاست به عنوان یکی از بانوان شاغل در شهرداری فعالیت می کنم، با صراحت می گویم طرح این موارد درست نیست و اصل موضوع این نبوده است.

معدنی پور به دستورالعمل ابلاغیه های 11 گانه وزارت کشور به شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این ابلاغیه به تمام سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه در وزارت کشور ارسال می شود که شهرداری نیز یکی از این سازمان هاست و این دستورالعمل موضوع یکساله نیست که تنها در سال جاری اتفاق افتاده باشد بلکه به طور کلی این ابلاغیه هرسال در دستور کار قرار دارد که یکی از بندهای آن موضوع عدم به کار گیری منشی آقا برای خانم ها و نیز منشی خانم برای آقایان است.
 
وی یکی دیگر از موارد مطروحه در ابلاغیه 11 گانه وزارت کشور را استقرار خانم ها در اتاق های مربوط به کار خودشان عنوان و خاطرنشان کرد: نکته ای که باید بر آن تاکید کرد این است که این ابلاغیه سالهاست که در ادارات اجرا می شود و طی چند سال گذشته با اجرای آن رضایت خاطر بانوان شاغل احصاء شده است.
 
معدنی پور گفت: ماهیت کار شهرداری ارایه خدمات مناسب به شهروندان است و بنده به عنوان یک مدیر حتی بیش از 8 ساعت نیز مجبور به فعالیت در شهرداری بوده ام، اما نکته مهمی که مدیران شهرداری با این دستورالعمل به آن توجه کرده اند، وظایف و جایگاه زن در خانواده و تحکیم بنیان خانواده بوده است به طوری که در دین اسلام نیز توجه ویژه ای به خانمها صورت گرفته و نقش بی بدیل زن و حفظ کرامت زنان و تکریم جایگاه بانوان در منزل نیز مدنظر بوده است.

وی یکی از دلایل حضور بانوان شاغل بیش از ساعت کاری را نیازهای ضروری و لازم عنوان کرد و گفت: نکته مهم آن است که مدیران بالادستی در شهرداری بر تقویت آرامش زنان تاکید داشته اند تا آنجا که با توجه به نیازهای بانوان و همچنین کارایی موثر آنها در مشاغل مربوطه دستورالعمل افزایش سقف اضافه کاری تشویقی برای بانوان شاغل در نظر گرفته شده است. به طوری که در عمل بانوان شاغل بین 10 تا 12 ساعت اضافه کاری دارند اما بنا به کیفیت کارشان در ساعات فعالیت، اضافه کاری تشویقی برای آنان در نظر گرفته شده است. این عمل ضمن اینکه بر کیفیت و کارایی در ساعت کاری افزوده است باعث شده تا نیازی نباشد که یک زن شاغل بعداز ساعت کاری، مدت زیادی را برای اضافه کاری در اداره بماند.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران از ارتقای جایگاه بانوان در طی دوره مدیریت دکتر قالیباف خبرداد و گفت: بارزترین نشانه این ارتقاء تشکیل اداره کل امور بانوان بوده است. در این راستا پست های 4-14 به بانوان اختصاص پیدا کرد و در ادامه شاهد مدیر کلی بانوان با پست 5-15 و در نهایت شکل گیری 22 پست جدید طی دوسال گذشته طی عنوان مشاور امور بانوان شهرداران مناطق و حتی کسب پست 6-16 بوده ایم.
 
وی افزود: در حال حاضر شاهد فعالیت بانوان در پست های شهردار ناحیه ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی مناطق یا ناحیه، معاون برنامه ریزی ، معاون مالی و معاون منابع انسانی در شهرداری تهران هستیم اما در جلساتی که با دکتر قالیباف داشته ایم ایشان تاکید داشت که هنوز حد انتظارات برای فعالیت بانوان در مشاغل برآورده نشده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ارزش نهادن به زنان شاغل زمانی است که به جایگاه و منزلت این زنان توجه شود، گفت: توجه به مطالبات خاص زنان و احصاء نیازهای آنان مهمترین دغدغه مدیران شهری بوده است. این در حالی است که در شهرداری تهران اعتقاد خاصی به کار بانوان وجود دارد. به طوری که در گفت و گوها و اظهارنظرهای مدیران و معاونان نیز بارها اعلام شده است که بانوان به دلیل ویژگی هایی که خداوند در وجودشان نهادینه کرده، دغدغه بیشتری به مسائل کاری داشته و تعهد آنها قابل توجه بوده است.
 
معدنی پور کیفیت بالای کار بانوان، سلامت کار و وقت گذاشتن برای ارتقای سطح فعالیت ها را از مهمترین ویژگی های کار بانوان ذکر کرد و گفت: خروجی فعالیت هایی که به خانمها سپرده می شود به مراتب از کیفیت بالایی برخوردار است و به برکت این توجه ویژه آنها توانسته اند به پست های مختلف و بالادستی در شهرداری تهران رسیده و در این جایگاه توانایی زنان را در امور مدیریتی به نمایش بگذارند.

وی مهمترین دلیل فضاسازی های صورت گرفته علیه ابلاغیه 11 گانه وزارت کشور و دستورالعمل تکریم بانوان در شهرداری را عدم آگاهی و سوء تفاهم عنوان و تاکید کرد: مسائل مطرح شده با طرح های اعلام شده هیچ سنخیتی ندارند و دراین رابطه در حق شهرداری تهران اجحاف شده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار