رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از امضای موافقت‌نامه ارتقای پروانه شرکت ایرانسل به نسلهای بالاتر و آغاز اجرای پایلوت این طرح در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امروز صبح مراسم امضای موافقت نامه ارتقای پروانه شرکت ایرانسل به نسلهای بالاتر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران شرکت ایرانسل و مسئولین ومعاونین وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این مراسم  عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی گفت: با تصویب مصوبه 186 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و تشکیل جلساتی به همراه مدیران و شرکتهای همراه 16 مورد فعالیت اجرایی اپراتورها مشخص و جداول برنامه‌ریزی و زمان بندی آن صورت گرفت.

وی افزود: برای اجرای مصوبه 186 سازمان 40 جلسه بالغ بر 400 ساعت کار کارشناسی به منظور تفسیر این مصوبه در قالب پیوست الحاقیه  انجام که در آن 30 جلسه با شرکت خدماتی ایرانسل حدود 300نفر بحث آنالیز و پیوست الحاقیه انجام شد.

عمیدیان با اشاره به اینکه این مجوز مبتنی بر تکنولوژی نبوده بلکه مبتنی بر سرویس است اظهار کرد: براین اساس شرکت ایرانسل می تواند نسبت به راه‌اندازی پایلوت نسل سه به بالاتر اعلام کند و اعلام باند فرکانس و اجازه پایلوت به معنای ارتقا نیست.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه تعهدات مالی را لازمه ارتقاء به نسلهای بالاتر اعلام کرد و گفت: بدیهی است باید با اپراتورهای دیگر به جمع بندی و توافق برسیم تا تعهدات مالیشان را تا آن روز انجام دهند یعنی اگر تعهدات مالی به نتیجه‌ای نرسد اجازه ارتقا داده نخواهد شد.

عمیدیان در ادامه به  شرایط ارتقای پروانه اپراتورها اشاره و ا ظهار کرد: تعیین حق امتیاز ، دراختیار گذاشت وای فای ، اصلاح پروانه‌ها و برطرف نمودن نقاط ضعف موجود ، افزایش تضمین برای تعهدات، یکسان سازی تعهدات پوششی خدمات، یکسان سازی جریان خدمات، تسویه  حسابهای بدهی‌های مالی، یکنواخت کردن رومینگ ملی از جمله عواملی هستند که در اعطای ارتقای پروانه قوانین جدید موثر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت ارزیابی موثر و  اجرای ضوابط ارتقای پروانه ، 1 شهریور ماه مجوز ارائه خدمات به نسلهای بالاتر به شرکت خدماتی ایرانسل خواهیم داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، فناوری ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار