معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: استان با کمبود نیروی پرستار مواجه است و حتی بیمارستان‌های مادر و اصلی نیز با این مشکل مواجه هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،حیدرعلی داوری، با بیان اینکه در طرح تحول سلامت برای پزشکان بسته حمایتی در نظر گرفته نشده است، اظهارکرد: افزایش حقوق و مزایا، ارتباطی با طرح تحول نظام سلامت ندارد و حقوق پرسنل هر سال بر اساس مصوبه هیئت دولت تعیین می‌شود.

وی افزود: در طرح تحول نظام سلامت بر اساس میزان ارایه خدمات و زحمات پرسنل درصدی از مزایا تحت عنوان کارانه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ افزایش حقوق و مزایایی خارج از میزان خدمات ارائه شده به مردم برای پرسنل در نظر گرفته نشده است، ادامه‌داد: طرح تحول نظام سلامت در رابطه افزایش کیفیت و کمیت ارائه خدمات به مردم است و افرادی که در آن شرکت دارند، مزایایی تشویقی دریافت می‌کنند.

کمبود پرستار در استان محسوس است

داوری اضافه کرد: برای پزشکانی که حاضر به همکاری در این طرح هستند چه در مناطق محروم و چه در بیمارستان‌ها مزایایی در نظر گرفته شده، همچنین برای پرسنلی که داوطلبانه خدمات ارایه می‌دهند مزایای تشویقی در غالب کارانه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کمبود نیرو در استان اصفهان همچنان حس می‌شود، ‌تصریح‌کرد: استان با کمبود نیروی پرستار مواجه است و این مشکل حتی در بیمارستان‌های مادر و اصلی نیز دیده می‌شود.

معاون درمان استان اصفهان با اشاره به کمبود پزشک در مناطق محروم استان خاطر نشان کرد: به دلیل تاکید طرح تحول نظام سلامت برای استفاده از پزشک داوطلب، با کمبود نیروی پزشک داوطلب که حاضر به همکاری در این زمینه باشد مواجه هستیم و علی رغم اینکه برای پزشکان حقوق و مزایای بسیاری در نظر گرفته شده اما اعلام داوطلبی نداریم.

داوری با اشاره به سیاست‌های کلی کشور در جذب نیرو گفت: گزینش، پذیرش و استخدام نیروها به دلیل استخدام‌های بی‌رویه و بارهای مالی شدیدی که بر دوش دانشگاه‌ها گذاشته در حال حاضر در تمام رده‌ها متوقف شده اما تدریجا راه برای پذیرش و استخدام نیروها از جمله ماما و پرستار باز می‌شود و امیدواریم در آینده کمبود نیروی بخش سلامت جبران شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: اصفهان ، پزشک ، سلامت ، پرستار ، ماما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.