معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه اسرائیل اساسا فلسطینی‌ها را انسان نمی‌بیند و می‌خواهد همه آنها را ازبین ببرد اظهار داشت: از نظر اسرائیل فلسطینی خوب یک فلسطینی مرده است که در قبر قرار گرفته است؛ این جنایت علیه فلسطینی‌ها آخرین جنایت نخواهد بود چراکه اسرائیل صلح را نمی‌خواهد بلکه همه کشورهای اسلامی را می‌خواهد.

به گزارش سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "فیصل مقداد" معاون وزیر خارجه سوریه در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: سازمان ملل حتی نمی‌تواند از املاک و مدارس خود در غزه در مقابل اسرائیل حمایت کند.
 
وی در ادامه افزود: نشست عدم تعهد باید در قبال جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان بدهد و رفتار اسرائیل در فلسطین را محکوم کند. آیا این ساختاری که در جهان وجود دارد عادلانه است؟ سازمان مللی که در ابتدا برای آرامش دنیا تشکیل شده است امروز مسئدولیتی دارد که باید نسبت به آن پاسخگو باشد.
 
فیصل مقداد همچنین گفت: فاجعه و جنایتی که اسرائیل در نوار غزه شکل داده است بعد از ادعای ربودن چند نوجوان صهیونیست آغاز شد. این رژیم مرتکب جنایت علیه بشریت و یک جنایت جنگی شده است.
 
معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه اسرائیل اساسا فلسطینی‌ها را انسان نمی‌بیند و می‌خواهد همه آنها را ازبین ببرد اظهار داشت: از نظر اسرائیل فلسطینی خوب یک فلسطینی مرده است که در قبر قرار گرفته است؛ این جنایت علیه فلسطینی ها آخرین جنایت نخواهد بود چراکه اسرائیل صلح را نمی‌خواهد بلکه همه کشورهای اسلامی را میخواهد.
 
وی با ابراز همدردی ملت سوریه با ملت فلسطین، سرنوشت مشترکی ار میان این دو ملت متصور شد و گفت:ما با ملت فلسطین وابستگی های تاریخی و فرهنگی و جغرافیای زیادی داریم. مسئله فلسطین الویت همه کشورهای منطقه و همه کشورهای جهان اسلام است. اگر فلسطین مورد ظلم قرار بگیرد ما همه فلسطینی خواهیم بود.
 
فیصل مقداد در ادامه خاطر نشان کرد: مسائلی که در سوریه و منطقه در جریان است بطور مستقیم در فلسطین در جریان است و همه این اتفاقات برای این است که مسئله فلسطین پاک و به یک مسئله حاشیه ای بدل شود.
 
وی با بیان اینکه داعش و جبهه النصره از اسرائیل وکشورهای حامی اسرائیل دستور می‌گیرند، افزود: این کشورها که از جنایات صهیونیستی دفاع می‌کنند و در شورای امنیت چتری را برای اسرائیل گشوده اند. کشورهایی در عدم تعهد وجود دارند که به مسئولیت خود در قبال فلسطین بی تفاومت هستند و وظیفه خود را انجام نمی‌دهند.   
 
معاون وزیر خارجه سوریه گفت: اینکه از اسرائیل خواسته شود جنگ را پایان دهد و جنایات را متوقف کند کافی نیست و باید این ژیم مورد بازخواست قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار