مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه با رفتن شرکت چینی CNPCI و خلع یدشدن آن از میدان آزادگان جنوبی ، شرکت ملی حفاری ایران اعلام آمادگی کرد تا در این میدان عملیات حفاری را انجام دهد گفت: در همین راستا عملیات حفاری 50 حلقه چاه در این میدان توسط این شرکت انجام می شود.

حمیدرضا گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر شرکت ملی حفاری ایران 69 دکل ملکی دارد که حدود 20 درصد این دکل ها در فعالیت ‌های پروژه‌ای در حال کار است و مابقی در مناطق نفت خیز جنوب،  شرکت نفت مناطق مرکزی، اکتشاف و نفت فلات قاره در حال انجام عملیات است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، این شرکت در پروژه‌های پارس جنوبی نیز به طور پررنگی فعالیت می کند به طوری که عملیات حفاری  فاز 10و9  را دو سال پیش به اتمام رسانیده و در سال 92 و ابتدای سال 93 فاز 18و17 را تمام کرده و ماه گذشته تحویل کارفرما داد و در مجموع 22 حلقه چاه حفاری شد.  

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه حدود 40 درصد عملیات حفاری در 22 حلقه چاه فاز 14 انجام می شود افزود: 4 حلقه در فاز یک  در دست اقدام داریم که در مجموع شرکت ملی حفاری  70 حلقه چاه در پارس جنوبی برعهده دارد .

وی افزود: برای ادامه فعالیت در پارس جنوبی در حال رایزنی هستیم که  اگر نرخ  پروژه تغییر و یا افزایش و تعدیل پیدا کند، شرکت ملی حفاری ایران حفاری 22 حلقه چاه را در دو فاز دیگر در میادین مشترک برعهده می گیرد.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: سال گذشته موافقت‌نامه ای را  با شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) برای حفاری 22 حلقه چاه در میدان یاران امضا کردیم اما از نظر زمانی این قرارداد بسیار ما را محدود کرد به طوری که نتوانستیم با توجه به محدوده زمانی که برای تامین کالا نیاز بود براساس زمانبندی پروژه، کار را پیش ببریم ولی هم اکنون کالای پروژه ی میدان یاران دریافت شده و به زودی تعداد دکل های میدان یاران را افزایش خواهیم داد.  

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: با رفتن شرکت چینی CNPCI  و خلع یدشدن آن از میدان آزادگان جنوبی ، ما اعلام آمادگی کردیم که وارد این میدان شویم و فعالیت‌های حفاری را برعهده بگیریم. البته  قبلا هم در این میدان به همراه شرکت چینی و شرکت متن فعالیت می کردیم اما الان به صورت مستقیم وارد مذاکره شدیم. در همین زمینه وزیر نفت دستور دادند که 50 حلقه چاه از این میدان را به ما بدهند که با توجه به برنامه ریزی انجام شده و بسیج امکانات هم اکنون 8 دستگاه حفاری در دستور کار انتقال به این میدان هستند که حداقل زمانی عملیات حفاری آن 2 تا 3 سال پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: درمیدان آزادگان شمالی هم اکنون کار حفاری را انجام می‌دهیم  و به زودی کار آن به اتمام می رسد و عملا دکل های آزداگان شمالی را به جنوبی منتقل خواهیم کرد. همچنین در میدان آذر کار حفاری در حال انجام است اما به چند دلیل کار در این میدان به کندی پیش می رود. ما در میدان آذر 7 حلقه چاه را متعهد هستیم ، 2 حلقه چاه در حال حفاری که یکی از آنها  توسط دکل پیروز یک در حال اتمام است و دومی توسط دکل 35 در حال انجام می باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار