جارو کردن بیماری ها از بدن با خوردن "نخود فرنگی"

نخود فرنگی یک واژه ژاپنی است و یک نوع سویا که بیش از دو هزار سال پیش از آسیا سرچشمه گرفته است خواص درمانی زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، نخود فرنگی دانه ای گیاهی است که می تواند در درمان طیف گسترده ای از میوه ها نقش زیادی داشته باشد.
 
فواید نخود فرنگی
 
1. کالری، پروتئین، چربی و فیبر
لوبیا بطور غنی سرشار از پروتئین کم کالری است و برای ورزشکارانی که گیاهخوار هستند، ایده آل است. هر نصف فنجان بطورر کامل حاوی 4 گرم فیبر است. این فیبر باعث کاهش سطح کلسترول می شود و احساس سیری برای طولانی مدت به شما می دهد.

2. ویتامین ها و مواد معدنی
 ایندانه به طور کامل حاوی ویتامین B، C وE است و نیز یک منبع غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منگنز، فسفر، منیزیم و مس می باشد. ویتامین K و فولات در تولید سلول های خونی کمک خواهند کرد در حالی که اسید فولیک برای رشد جنین در زنان باردار ضروری است.

3. سلامت قلب
نخود فرنگی حاوی ایزوفلاون است که قلب شما را از خطر ابتلا به بیماری های قلبی نجات می دهد شما می توانید از لوبیا و نخود فرنگی به جای گوشت استفاده کنید. این یک منبع غنی از ویتامین K است.

4. سلامت استخوان
ایزوفلاون  به نگهداری تراکم استخوان کمک می کند و ماده غذایی ضروری برای زنان به حساب می آید.

5. آنتی اکسیدان
نخود فرنگی حاوی آنتی اکسیدان است که در نتیجه بدن را از رادیکال و سموم پاک می کند. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

6. ضد التهاب
 این دانه دارای خواص ضد التهابی است و بیشتر ایده آل برای کسانی است که مبتلا به ورم مفاصل و هر گونه شرایط التهابی دیگر دچار هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار