طی چهار ماهه نخست امسال 29,7 تن فرش با ارزش ریالی 3 میلیون و 697 هزارو 950 دلار از استان زنجان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ سربرست اداره فرش سازمان صنعت ومعدن استان زنجان  گفت : در حال حاضر فرش استان زنجان به کشورهای خلیج فارس، لبنان ، آلمان، کاندا،روسیه ، آفریقای جنوبی و به صورت غیر مستقیم به آمریکا صادر می شود.

جعفری با اشاره به اینکه هر ساله حدود 123 هزار متر مربع فرش پشمی و ابریشمی در استان تولید می شود افزود : فرشهای ابریشمی بافته شده در استان نیز عمدتا به کشورهای ژاپن و چین صادر می شود.

وی با اشاره به طرحهای بافته شده در استان گفت : انواع طرح هاي بکار رفته در فرشهای بافته شده استان ،شاه عباس،اسليم،محرمات،گنبدي، خشتي ؛تورنج و طرح ماهی است .

این مسئول ادامه داد:طرح ماهي افشار از توليدات فرش استان زنجان و ساير طرح ها براي مناطق روستايي است كه اين توليدات فرش در اكثر روستاها رواج دارد.

سربرست اداره فرش سازمان صنعت ومعدن تصريح كرد:تعداد بافندگان استان حدود 30هزار نفربافنده فعال و20هزار نفر بافنده غير فعال و 10هزار نفر بافنده فصلي مشغول فعاليت هستن.

جعفری تصریح  کرد :عمده مناطق قاليبافي استان روستاهاي قره بشتلوو روستاهاي شهرستان قيدار به خصوص روستاهاي مناطق گرماب و بخش مركزي ان و روستاهاي شهرستان طارم ،ماهنشان وايجرود است كه در این مناطق فرش بافي رونق دارد.

وي خاطر نشان كرد: همچنين 3طرح بيشنهادي براي ثبت جهاني از جمله اورتوق_خمسه وبيگنس است.


انتهای پیام/ش/ن


برچسب ها: صادرات ، فرش ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.