سیدضیاهاشمی گفت: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک گفتمان بشری مطرح می‌شود و سیل تاریخ بشری به سمت مدرنیزاسیون حرکت کرده و شاهد توسعه اقتصاد، رفاه و ارتباطات هستیم. انقلاب اسلامی یکی از نمادهای پست مدرنیته بوده و این یعنی پیامی فراتر داشته و مهم‌تر از توسعه علمی است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سید ضیا هاشمی در همایش خط امام در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: توفیقی است که در محضر شما بسیجیان حضور دارم و خوشحالم که به دلیل این همایش توانسته‌‌ام به زیارت امام رضا (ع) مشرف شوم.

وی ادامه داد: این دوره به تقویت بینش و معرفت و بصیرت دانشجویان پرداخته و برای تقویت گفتمان و تحکیم انقلاب یک امر مهم و درخشان است.

معاون وزیر علوم افزود: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک گفتمان بشری مطرح می‌شود و سیل تاریخ بشری به سمت مدرنیزاسیون حرکت کرده و شاهد توسعه اقتصاد، رفاه و ارتباطات هستیم. انقلاب اسلامی یکی از نمادهای پست مدرنیته بوده و این یعنی پیامی فراتر داشته و مهم‌تر از توسعه علمی است.

هاشمی تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی این است که عادت بشر فقط بر مادیات نیست و نباید این مسیر یک سویه باشد و در حقیقت انقلاب اسلامی نقد و چالش مدرنیته ناقص است.

معاون فرهنگی وزیر علوم اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشان داد می‌توانیم جامعه مدرنیته داشته باشیم و در عین حال پیوند بشر با آسمان محکم باشد یعنی ما در عین مدرنیته و توسعه باید تکیه بر دین اسلام داشته باشیم.

وی افزود: ما پیشرفتی می‌خواهیم که در پیوند با دین باشد؛ اگر مدرنیته سبب دین‌زدایی شود مورد نقد ما است.

وی اظهار داشت: پیشرفتی که متکی بر وابستگی باشد مطلوب ما نیست چون شعار ما استقلال، آزادی جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار