رییس انتقال خون استان ایلام گفت: 60 اهداء کننده مستمر خون این استان همزمان با هفته اهداء خون در آیینی تجلیل می شوند.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ دکتر مجید زینلی با اعلام این خبر گفت: این ویژه برنامه شامل قدردانی از 50 نفر از آقایان و 10 خانم اهداء کننده مستمر خون در استان ایلام است.
وی هدف از انتخاب این افراد را اهداء حداقل چهار بار خون در طول سال از سوی آنها بیان کرد و افزود: آیین قدردانی از اهداکنندگان مستمر خون در طول هفته اهداء خون در تمامی استان های کشور اجرا می شود.
وی با بیان اینکه به ازای هر یک هزار نفر در استان 565 هزار نفری ایلام 21 اهداء کننده خون وجود دارد افزود: بیشترین گروه های خونی استان را گروه خونی O مثبت و کمترین گروه خونی را AB منفی تشکیل می دهد که خوشبختانه ایلام با هیچگونه کمبودی در خصوص این گروه خونی مواجه نیست.
زینلی تاکید کرد: ایلام در شاخص های سازمان انتقال خون کشور دارای رتبه برتر و جزء 10 استان نخستین است.
وی اهداء کنندگان خون مستمر در استان را 51 درصد شامل هشت درصد خانم ها و 92 درصد آقایان دانست که بطور میانگین دو بار در سال خون اهداء می کنند.
رییس انتقال خون ایلام افزود: 97 درصد فرآورده های خونی تولید شده در استان به مصرف می رسد و بیشترین متقاضیان خون را بیماران تالاسمی و تصادفی ها تشکیل می دهند.
زینلی یادآور شد: 14 هزار و 730 واحد خونگیری سال گذشته در استان ایلام انجام شد که در مقایسه با سال ماقبل پنج درصد افزایش نشان می دهد.
وی بیان کرد: شمار مراجعه کنندگان متقاضی اهدا خون در ایلام پارسال 18 هزار نفر بود که از این تعداد مراجعه کننده افزون بر 14 هزار نفر واجد اهداء خون شناخته شدند.
وی تاکید کرد: شش هزار واحد خون و فرآورده های خونی شامل گلبول های قرمز فشرده شده ، پلاکت ، پلاسما و خون فیلتر شده در این مدت در استان ایلام تولید شده است.
 
 
 
 انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.