زوجین باید در زندگی موقعیت و شرایط جسمی و روحی همسر خود را درک کنند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یکی از رسالت‌های اخلاقی زوجین در زندگی این است که به هنگام طرح پیشنهاد یا تقاضای انجام کاری از همسر خود، به شرایط و آمادگی‌های همسر خود چه از لحاظ جسمی و چه روحی توجه کافی داشته باشند زیرا به طور کلی وقتی انسان آمادگی برای انجام کاری را نداشته باشد به نقد  و انتقاد از آن خواهد پرداخت و همین ایراد گرفتن‌ها می‌تواند صمیمیت خانوادگی را خدشه‌دار کند.

بر این اساس زهرا مومنی روانشناس اظهار داشت:  بدون تردید زوجین در محیط خانوادگی از یکدیگر در خواسته‌ها یا پیشنهادهای انجام کاری را دارند مثلا مرد از همسرش می‌خواهد که به دیدار یکی از اقوامش برود و همچنین زن از همسر خود تقاضا می‌کند که در میهمانی خاصی حضور یابند. در این گونه موارد توصیه می‌شود که زوجین موقعیت‌های طرق مقابل را در نظر گرفته و پس از احراز زمینه‌های مساعد، به بیان پیشنهاد خود بپردازند.

وی تصریح کرد: در هنگام طرح پیشنهاد خود از هرگونه تحمیل و زور به طور کامل اجتناب ورزند. بدیهی است هر فردی در برابر تحمیل و زور به طور ناخودآگاه به مقاومت می‌پردازد.

این روانشناس متذکر شد: انجام هر کار و هر برنامه‌ای در هر دوره و زمانی امکان‌پذیر نیست و بستگی به شرایط و آمادگی‌های قبلی دارد.

 پس زن و مرد هم نباید در زندگی از همسر خود در هر شرایطی بدون توجه به روحیات وی تقاضای انجام هر کاری مثلا رفتن به مهمانی را داشته باشند. 

گفتنی است که همه کسانی که به تشکیل خانواده مبادرت می ورزند باید به این نکته توجه داشته باشند که در زندگی مشترک باید خواسته‌های زن و مرد تعدیل شود تا کانون خانوادگی از تفاهم و صمیمیت کافی برخوردار باشد. 

گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/

برچسب ها: همسر ، درک ، شرایط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار