خالد مشعل: آتش بسی را که شامل وجود نیروهای اسرائیلی در غزه باشد را نمی‌پذیریم

رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با سی ان ان گفت که هیچ آتش بسی که شامل وجود نیروهای صهیونیست در غزه باشد را نمی پذیریم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گفت: حماس با هیچ توافق آتش بسی که شامل وجود نیروهای اسرائیلی در غزه گردد موافقت نخواهد کرد وپایداری مقاومت فلسطین برضد تجاوزات، خود یک پیروزی است.

مشعل در گفتگو با سی‌ان‌ان تأکید کرد: آتش بس دائمی درگرو رسیدن به توافقی است که مورد تأیید دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باشد و خواست‌های فلسطینی‌ها را که اولین آن پایان حصر غزه است دربر داشته باشد.

وی تأکید کرد که حماس از طریق "خالد عطیه" وزیرخارجه قطر به جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که با هیچ توافق آتش بسی که شامل وجود نیروهای اسرائیلی در نوار غزه باشد موافقت نخواهد کرد.

مشعل همچنین گفت که وجود نیروهای رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه برای تخریب تونل‌ها به معنای آتش بس نیست؛ بلکه ادامه تجاوزات به شمار می‌رود و مقاومت فلسطین حق دفاع از خود و برخورد با نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل را دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین اعلام کرد که ممکن است حماس با آتش بس موقت به منظور اهداف انسان دوستانه موافقت کند؛ اما از آتش بس طولانی مدتی حمایت خواهد کرد که همراه با تغییر سیاست اسرائیل نسبت به محدودکردن انتقال کالا و افراد به داخل نوار غزه باشد.

مشعل همچنین از قبول سخنان رژیم صهیونیستی توسط دولت آمریکا مبنی بر شلیک موشک از مناطق مسکونی در نوار غزه ابراز تأسف کرد و آن را دروغ خوانده و گفت: حماس خودش را برای مردمش فدا می‌کند و آنها را مانند سپرانسانی برای حمایت از افراد خودش استفاده نمی‌کند؛ فرد مبارز مانند سربازی است که وظیفه‌اش حمایت از مردم است و نه قربانی کردن آنها.

وی در همین راستا گفت: ما از نظر عدالتی در موضعی بالاتر از اسرائیلی‌ها هستیم؛ چرا که ما مالکان حقیقی این سرزمین هستیم و آنها غاصبان آنند؛ ما قربانی و آن‌ها جنایتکار هستند و در نهایت جنگ را ما خواهیم برد و پایداری ما خود یک پیروزی است.

وی همچنین درباره مذاکرات جاری در مصر برای آتش بس نیز گفت:حماس پیشتر چندین بار از طریق میانجی گران مصری با آتش بس موافقت نمود وهمگان از جمله دولت آمریکا می‌دانند که حماس درصورتی که قول دهد، برسر آن می‌ایستد و به وعده قول عمل خواهد کرد .

وی همچنین گفت: غیر از مواضع دیگران، ما اعلام کردیم که آماده رفتن به قاهره برای انجام مذاکرات با مسئولان مصری به عنوان یک گروه فلسطینی هستیم تا آنها بتوانند مذاکرات غیرمستقیمی را میان ما و اسرائیلی‌ها ایجاد کنند و ما بتوانیم به آتش بسی که به درخواست‌های فلسطینی‌ها پاسخ دهد برسیم که در رأس آن پایان حصر غزه است؛ و ما از قبل موضع خود را اعلام کردیم و همچنان نیز به آن پایبند هستیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار