"آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو اعلام کرد شواهدی در دست دارد که نشان می دهند جدایی طلبان طرفدار روسیه با حمایت این کشور در حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی که در تاریخ 17 ژوئیه گذشته اتفاق افتاد نقش داشته اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازریانوستی؛ دبیرکل ناتو با بیان این که ناتو اطلاعاتی بدست آورده است که نشان می دهد جدایی طلبان طرفدار روسیه در حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی دست داشته اند ،این حادثه را فاجعه ای انسانی و جنایتی جنگی توصیف کرد.
سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی« ناتو» پیش از این اعلام کرده بود ناتو در تحقیق در خصوص حادثه سقوط هواپیمای مالزی شرکت نخواهد کرد.
هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی که از آمستردام به مقصد کوالالامپور در پرواز بود در تاریخ 17 ژوئیه گذشته درمنطقه دونتسک در شرق اوکراین سقوط کرد و تمامی 298 مسافر این هواپیما در این حادثه کشته شدند.
مقامات کیف جدایی طلبان طرفدار روسیه را عامل سقوط این هواپیما می دانند اما جدایی طلبان طرفدار روسیه اعلام کردند به سامانه هایی که بتواند هواپیمایی را در این ارتفاع هدف قرار دهند مجهز نیستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار