مجموعه مستند بازی‌های خاكستری با موضوع آسیب شناسی این بازیها بر پرده تلویزیون قرار می گیرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مدیرگروه مستند شبكه یك با اشاره به این كه نخستین قسمت این مستند امروز ساعت 19:40 به روی آنتن می رود گفت: با پایان ماه رمضان و همزمان با شروع فصل تابستان، بسیاری از كودكان برای سرگرمی و پركردن اوقات فراغت خود، به سمت بازی‌های رایانه ای میروند وساعت ها بدون توجه به عوارض و عواقب ناشی از آن كه گوشه گیری و انزوا بخشی از این عوارض است، با این بازی‌ها مشغول می شوند.

ابوالقاسم ناصری افزود: همین مساله گروه مستند شبكه یك را برآن داشت تا مستندی را تهیه كند با عنوان "بازی‌های خاكستری" با موضوع دردسرهای گرفتارشدن بچه ها در دام بازیهای رایانه ای.
 
به گفته وی در مستند بازی‌های خاكستری به سراغ خانواده ها و والدین رفتیم تا به آنها بگوییم صرف سرگرمی و ساكت بودن فرزندتان هنگام بازی با موبایل یا رایانه كافی نیست بلكه باید علاوه بر مشاركت با كودكان حین بازی، حواسمان به انتخاب نوع بازیها هم باید باشد تا بچه ها به خشونت ناشی از بازیها گرفتار نشوند.

مدیر گروه مستند شبكه یك افزود: در این مستند همچنین گفته شده است كه اگر بچه ها قصد دارند دراوقات فراغت به گیم نت ها بروند والدین شان هم حتما آنها را همراهی كنند.

ابوالقاسم ناصری با اشاره به اینكه بازی‌های رایانه ای در دوران اخیر به یكی از اصلی ترین سرگرمی های كودكان دراوقات فراغت تبدیل شده است افزود: استفاده زیاد از بازیهای رایانه ای آسیب زاست و این آسیب زایی درسنین پایین به مراتب بیشتر است و تعادل زندگی فردی و اجتماعی كودك را بر هم می زند.

وی گفت: دربرخی بازیهای رایانه ای به صورتی آشكار خشونت ترویج می شود و در آن كودك از كشتار افرادی دربازی لذت می برد. مهمترین مشخصه بازی‌های رایانه‌ای حالت جنگی اكثر آنهاست و فرد باید برای رسیدن به مرحله بعدی با نیروهای به اصطلاح دشمن بجنگد و همین احساس لذت از كشتار می تواند مولد آسیبهای ذهنی در كودك باشد. وی در پایان تاكید كرد: هر قدرصمیمیت وارتباط عاطفی بین فرزندان و والدین بیشتر باشد، زمینه استفاده از چنین بازیهایی كمتر فراهم می‌شود.

مستند "بازی‌های خاكستری"درسه قسمت 30 دقیقه ای و با داستانهای متفاوت است كه نخستین قسمت آن امروز ساعت 19:40 از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.

قرار است این مستند كه به تهیه كنندگی جمال حاتمی و در گروه مستند شبكه یك آماده پخش شده است از این پس یكشنبه ها در همین ساعت از شبكه یك پخش شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مستند ، بازی ، رایانه ، خاکستری ، فصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار