رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نظارت شورا بر عملکرد روزنامه همشهری به معنای دخالت در عمل کمیسیون فرهنگی است.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در  خصوص  طرح امروز شورا مبنی بر نظارت شورا بر عملکرد روزنامه همشهری با بیان این که  نظارت حق و وظیفه مسلم و ذاتی شورا دانست ، اظهار داشت: مشخص است که کسی در خصوص اصل موضوع نمی‌تواند شکایتی داشته باشد اما باید در نظر داشت موضوع مهم این جاست که اجرای  این امر در واقع به معنای دخالت در عملکرد کمیسیون فرهنگی شورا خواهد بود.

وی با بیان این که اگر به دنبال نظارت تخصصی هستیم این نظارت در کمیسیون  مربوطه در حال انجام  است با ابراز مخالفت در  اجرای آن افزود: نظارت جاری از سوی کمیسیون فرهنگی اعمال شده و اگر اعضا به دنبال اجرای  خاصه‌ای هستند آن را در کمیسیون مربوطه مطرح نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که اگر موضوعی هم در خصوص روزنامه همشهری وجود دارد که اعضا در صدد تغییر و رفع آن هستند تأکید کرد: می‌توان با دعوت از مسئولین روزنامه موضوعات را مطرح و نواقص را رفع نمود چرا که طرح این قبیل مسائل بدون حضور مسئولین آن در واقع به معنای قضاوت یک طرفه خواهد بود.

طلایی با بیان این که مطابق صحبت‌های اعضا این گونه استنباط می‌گردد که این نظارت تا حدی ممیزی  خواهد بود تصریح کرد: چرا که روزنامه محل انتشار خبر، مقاله و یادداشت بوده و نظارت قبل از انتشار تنها به معنای ممیزی بودن این  امر است در حالی که شورا حق چنین عملی را نداشته و این موضوع مغایر با اصل رسالت رسانه  است.

وی با اشاره به این که اگر درخواست موافقین اجرای این طرح شورا به معنای نظارت پس از انتشار اخبار باشد باز هم این موضوع جای بحث  است افزود: چرا که این عمل هم  اکنون از سوی کمیسیون فرهنگی در حال اجرا است ضمن این که باید در نظر داشت کمیسیون بودجه نیز در کنار نظارت محتوایی کمیسیون فرهنگی، نظارت مالی آن را انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل مخالفت بیشتر  اعضای شورا با این طرح 2فوریت‌ آن رد و قرار شد یک فوریت آن پس از بررسی بیشتر کمیسیون فرهنگی در روزهای آتی مجددا در صحن علنی شورا مطرح گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار