اصفهان/

آمادگی باشگاه سپاهان برای کمک به فوتبال کشور

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان درخواست کرد تا با توجه به فرصت پیش رو برای فوتبال کشورمان در سال های آتی از این فرصت ها به بهترین شکل استفاده شود و از آمادگی باشگاه سپاهان در این باره خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان و به نقل از پایگاه خبری سپاهان، در نامه مهرزاد خلیلیان به گودرزی آمده است.

پیرو جلسه حضوری و مؤثر درباره ارتقاء کیفیت لیگ برتر فوتبال و دیدگاههای رفیع حضرتعالی در رابطه با آینده این رشته مهیج در کشورمان ، باستحضار می­رساند گرچه بازیهای جام جهانی برای ایران خیلی زود به پایان رسیدو نقدهای مفصل در اینکه آیا کشور ما در این دوره از مسابقات خوش درخشید یا نه همچنان ادامه دارد ، اما هرچه بود باید آنرا تمام شده بدانیم وبه فکر آتیه فوتبال کشور باشیم .

همانگونه که حضرتعالی اشاره فرمودید ، قطار سریع­السیر پیشرفت فوتبال در دنیا به سرعت در حرکت است و ماندن در خم کوچه ­های بحث­های بیهوده فقط باعث فرصت­ سوزی و از دست­ دادن زمان­های طلائی خواهد بود خصوصاً آنکه دهه آینده حیاتی­ ترین فرصت ممکن جهت رشد و ارتقاء فوتبال کشور ما خواهد بود و یقیناً چنین فرصت طلائی شاید تا سالها نصیب ملت ما نخواهد شد .

در چهار سال آینده جام جهانی فوتبال در کشور همسایه شمالی ، یعنی روسیه و جام جهانی سال ۲۰۲۲ ، هشت سال پس از آن در کشورهمسایه جنوبی ، یعنی قطر برگزار خواهد شد و با علم به اینکه معمولاً برگزاری جام­های جهانی علاوه بر کشور برگزار کننده بر کشورهای اطراف و بصورت منطقه­ ای نیز اثرات خود را برجای می­گذارد و کشورهای آن حوزه هم می­توانند از دستاوردهای مربوطه حداکثر استفاده را بنمایند ، لذا باید توجه داشت که این فرصت ذی­قیمت کمتر نصیب کشوری خواهد شد که در طول هشت سال در شمال و جنوب مرز و بومش حادثه­ ای به این مهمی بوقوع بپیوندد. خصوصاً آنکه ما در راه گذر از فوتبال نیمه حرفه ­ای و دست­ و پا شکسته به سوی فوتبال حرفه­ ای و تمام عیار در حال حرکت می­باشیم و می­توانیم از این فرصت جهت رسیدن به اهداف ارزشمند فوتبال درمقیاس جهانی حداکثرسودلازم را بدست آورده و از آن نهایت بهره ­برداری را نمائیم .

لازم به یادآوری­ است که این فرصت می­تواند تأثیرات دوسویه ­ای را برای فوتبال کشور ما در بر داشته باشد. چنانچه ما از این اتفاق بصورت مثبت و در راستای رسیدن به اهداف خود استفاده نمائیم فوتبال را در مسیر پیشرفت قرارداده و قطعاً اثرات شگرفی در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی این رشته بدست خواهیم آورد .
ولی چنانچه بازهم از غافله باز بمانیم و از این فرصت نیز مانند دهها موقعیت دیگر براحتی بگذریم و خود را مشغول اختلاف نظرات و مجادله ­های بیهوده و یا عدم هماهنگی­های بموقع نمائیم ، باید بدانیم دیگر کشورهای منطقه اعم از همسایه­ های شمالی مانند : ازبکستان در آسیا و ترکیه در اروپا و همچنین همسایه ­های جنوبی مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه و حتی کشورهائی مانند افغانستان نیز از این فرصت حداکثر استفاده را در جهت پیشرفت و ارتقاء سطح فوتبال خود خواهند برد و آنگاه شاید پس از یک دهه دیگر به جای آنکه به فکر صعود به سطح کشورهای درجه اول فوتبال جهان باشیم باید به فکر مبارزه با کشورهای درجه دو و سه فوتبال دنیا باشیم .

لذا بر همه اهالی فوتبال بویژه تصمیم سازان و تصمیم گیران در سطح کل کشور است تا با بررسی تأثیرات بنیادین این تورنمنت­ ها که آثار سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی وسیعی را برجای می­گذارد و می­تواند تا مدتها تضمین کننده پیشرفت فوتبال کشور ما باشد ، از یک سوء و با عزم ملی در سال مدیریت جهادی از سوی دیگر و با استفاده از تمامی پتانسیل­های موجود و طبق یک برنامه دقیق و از پیش تعیین شده اهداف عالیه­ ای که در نظر داریم را به موقع اجراء گذاشته در وقت مقرر نیز نتایج و دستاوردهای این فرصت مغتنم را انشاءاله دریابیم . همان موقعیتی که ژاپنی ­ها با تولید انیمیشن­های فوتبالی ویژه خردسالان و ساختن اسطوره­ های خیالی پس از ۲۰ سال برنامه­ ریزی به آن رسیدند و در شرایطی که از لحاظ کیفی بسیار عقب بودند فوتبال خود را به آسیا تحمیل نموده و در آتیه نیز ظاهراً برنامه ­های قویتری دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.