مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: پیروزی ملت فلسطین نیازمند غیرت در دولت و کشورهای اسلامی و سران این کشورها است که شجاعانه همچون رهبری جمهوری اسلامی و ملت ایران از غزه حمایت کنند که حمایت ما حمایت سیاسی نیست.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سرلشکر رحیم صفوی در جمع خبرنگاران در سؤالی در رابطه با محوریت کار ۸ کتاب در رابطه با جهان اسلام و موضوعات اصلی آن گفت: محوریت اصلی نشر این کتاب‌ها همگرایی و وحدت بین ملت‌ها و کشورهای اسلامی است که مفهوم این همگرایی این است که در جهت ایدئولوژی اسلامی و استفاده از مجموعه ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری، سیاسی، فرهنگی و پتانسیلی که مجموعه ۵۷ کشور عضو کنفرانس اسلامی دارند برای تبدیل‌شدن به یک قطب قدرتی جهان اسلام است.  
 
وی تصریح کرد: طبیعتاً این همگرایی می‌تواند تثبیت‌کننده ثبات، امنیت و پیشرفت و توسعه و مقابله با توطئه‌های بزرگ که هم‌اکنون در سطح جهان و کشورهای اسلامی مانند سوریه و عراق برپا شده است، را خنثی کنند.  
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: محصول تلاش رژیم منحوس صهیونیستی و استکبار جهانی همین گروه‌های تروریستی است که در منطقه هستند، بنابراین تمامی کارهای کشورهای اسلامی باید به صورت همگرا و با وحدت انجام شود.

وی افزود: ضرورت عقلانی است که این دولت‌ها و ملت‌های اسلامی برای رسیدن به امنیت و توسعه به هم نزدیک‌تر شود و این همگرایی می‌تواند با نزدیک شدن کشورهای منطقه به هم شروع شود تا به یک همگرایی در جهان اسلام برسد که محصول آن قدرت جهان اسلام و رسیدن به این هدف بزرگ نیازمند ائتلاف و همکاری دولت‌های اسلامی است.  
 
دکتر رحیم صفوی در رابطه با منابع این ۸ جلد کتاب اظهار داشت: ما در این سازمان از تمامی اندیشمندان و پژوهشگران اسلامی و نقطه نظراتشان بهره بردیم، اکثر کتبی که در راستای دین اسلام منتشر شده بودند، چه لاتین و چه ترجمه و عربی استفاده کردیم و دیدگاه‌های خودمان را در این کتب القا کردیم.  
 
وی افزود: ما در دانشگاه‌ها شاهد آنیم که ترجمه منابع خارجی تدریس می‌شود که ما با انتشار این کتاب‌ها خواستیم تولید علم کنیم که با افکار و تفکرات خودمان که این اقدام مثبت در تولید علم و منابع اسلامی مکتوب در جهان اسلام است.  
 
سرلشکر رحیم صفوی در ادامه بیان داشت: انتشار این کتاب‌ها براساس بینش اسلامی، نقطه نظرات امام راحل و رهبری بزرگوار در رابطه با جهان بشریت، سرنوشت مسلمانان و وحدت و همگرایی مسلمانان است که ما به‌صورت عملی و آکادمیک در حال پیاده‌سازی این سیاست هستیم که به امید خدا این کار به زبان‌های عربی، خارجی به‌عنوان منابع اساسی علمی ترجمه می‌شود تا به دانشگاه‌های دیگر جهان منتقل شود.  
 
وی در ادامه درباره بیانات رهبری درباره غزه و مسلح کردن مردم فلسطین و خط مقاومت برعلیه صهیونیست‌ها این همگرایی چه تأثیری دارد، گفت: فاجعه فلسطین و کشتاری که در غزه صورت گرفته، بدتر از آن است که نازی‌ها در کشورهای اروپایی در سال‌ها قبل راه انداخته بودند که اگر اروپایی‌ها فجایع آن دوران را به یادآورند، باید متوجه شوند صهیونیست‌ها میراث‌خوار نازی‌ها هستند.  
 
مشاور مقام معظم رهبری اظهار داشت: نسل‌کشی غزه و جنایت علیه بشریت روی نازی‌ها را سفید کرده است، به نظر می‌رسد پیش از مسائل نظامی کلیه رمز آزادی قدس شریف وحدت و همگرایی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی است و اگر کشورهای اسلامی و دولت‌هایشان سفارتخانه‌های رژیم جعلی صهیونیستی را ببندند و اقتصاد آن‌ها را از اقتصاد جهان حذف کرده، هر مسلمان در ماه تا اندازه توان خود به اندازه یک دلار برای کمک به غزه و بازسازی این مناطق پرداخت کند و تمامی خبرنگاران و پژوهشگران خبرهای غزه را بدون سانسور خبری منتشر کنند بر پیروزی فلسطین کمک کرده‌اند.  
 
وی در ادامه بیان داشت: صهیونیست‌ها بدون آمریکا نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و هیچ حیاتی ندارند، با این مقاومت بی‌نظیر ملت فلسطین که از خودشان نشان دادند، آن‌ها حاضرند برای رسیدن به آزادی در کشور خود فداکاری کنند.  

سرلشکر صفوی در ادامه اظهار داشت: پیروزی ملت فلسطین نیازمند غیرت در دولت و کشورهای اسلامی و سران این کشورها است که شجاعانه همچون رهبری جمهوری اسلامی و ملت ایران از غزه حمایت کنند که حمایت ما حمایت سیاسی نیست.  
 
مشاور مقام معظم رهبری گفت: حمایت ما حمایتی ایدئولوژی و عملی در راستای اهداف و سخنان امام و رهبری است که همان‌گونه که گفته‌اند رژیم صهیونیستی غده سرطانی و وصله نا چسب در جهان است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: طی ۱۵ سال آینده ما شاهد آنیم که جمعیت صهیونیست‌ها کمتر از ۳۰ میلیون باشد و جمعیت مسلمانان جهان بیش از ۲ میلیارد نفر افزایش پیدا می‌کند لذا ما می‌توانیم از این نقطه مثبت در راه پیروزی استفاده کنیم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: پیروزی ، ملت ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار