رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور ازبرگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان دختر و سی و یکمین دوره مسابقات قهرمانی دانش آموزان پسر سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،فرشید ارمیان رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور در نشست خبری امروز خود که پیرامون مسابقات قهرمانی و جشنواره فرهنگی- ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر سراسر کشور برگزار شد گفت: نظام‌مندکردن مسابقات از اهداف فدراسیون ورزشی دانش‌آموزی کشور است به این مفهوم که ساماندهی رشته‌های ورزشی و اولویت بندی رشته‌ها انجام شود.


وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات سعی شده به دوره ابتدایی و دانش‌آموزان دختر توجه ویژه شود افزود: احیای بازی‌های استانی و بومی محلی همچنین احیای بازیهای مینی در دوره ابتدایی ازجمله اهداف فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور است.


ارمیان با اشاره به اینکه تمرکز زدایی از سیاستهای فدراسیون ورزش دانش آموزی است تصریح کرد: از صفر تا صد این دوره از مسابقات سعی شده که به استانها واگذار شود زیرا که یک از سیاستهای ما تمرکز زدایی است.


رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور در خصوص مسابقات قهرمانی و جشنواره فرهنگی – ورزشی دانش‌آموزان گفت: مسابقات قهرمانی دختران پس از دو سال وقفه ،‌ بیست و پنجمین دوره خود را برگزار می‌نماید که این مسابقات در ده رشته ورزشی شامل فوتسال، هندبال، بسکتبال، والیبال ، طناب‌زنی، شنا ،‌ دوومیدانی، ژیمناستیک ، تنیس روی میز و بدمینتون در سه مقطع تحصیلی و 6 استان کشور برگزار می شود.همچنین به دنبال آن جشنواره بازیهای بومی محلی نیز انجام می شود.


وی ادامه داد: در قسمت دختران 5 هزار و 175 نفر شرکت می کنند که شامل 456 نفر مربی ، 554 نفر داور، 429 سرپرست و 3هزار و 770 دانش‌آموز دختر می‌باشد.


ارمیان همچنین خاطر نشان کرد: سی و یکمین دوره مسابقات قهرمانی دانش آموزان پسر کشور نیز در 11 رشته فوتسال، فوتبال، هندبال، بسکتبال، والیبال، طناب‌زنی، شنا، دوومیدانی، ژیمناستیک ، تنیس روی میز و بدمینتون در 4 استان کشور به نامهای آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی و مازندران برگزار می شود.همچنین به دنبال آن جشنواره بازیهای بومی محلی برگزار می‌گردد.


رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور اضافه کرد: در سی و یکمین دوره مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان پسر کشور، ‌5 هزار و 923 نفر حضور دارند که از این تعداد 539مربی، 523 داور، 578 سرپرست و 4هزار و 237 دانش‌آموز هستند.


ارمیان در ادامه افزود: مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان سراسر کشور از 12 مرداد تا 15 شهریور ماه برگزار می‌شود همچنین جشنواره فرهنگی- ورزشی نیز از سوم  تا دوازدهم شهریور ماه در دو گروه دختران و پسران در استان اصفهان برپا می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دوره ، مسابقات ، ابتدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار