مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: رونق اقتصادی را می‌توان با مدیریت جهادی مرتبط دانست و با اصلاح، توسعه و همین طور جایگزینی باغ‌های فرسوده ضمن مهیا کردن زمینه‌هایی برای سودآوری بیشتر برای باغداران می‌تواند در ارزآوری نیز تأثیرگذار باشد.

سعداله اسکندری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: جایگزینی و اصلاح باغات در هر سال و در 500-400 هکتار از باغات اجرا می شود.

وی تشریح کرد: عملیات اصلاح باغات شامل تغذیه، هرس، دفع علف های هرز، مبارزه و کنترل آفات و بیماری ها، اصلاح سیستم های آبیاری و ایجاد واحد کمپوست در باغات می شود.

اسکندری ادامه داد: باغ هایی که در اثر خسارت سرما و یا آفات از بین رفته و از نظر تولید اقتصادی توجیهی نداشته باشند در زمره جایگزینی قرار می گیرند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از معایب وجود محصولات مختلف در باغ های قدیمی گفت و یادآور شد: وجود محصولات مختلف در باغ هاي قديمي علاوه بر ناتواني بهره برداران در برداشت مکانيزه عاملي براي ضايعات توليدکنندگان است.

وی ضمن بازگو نمودن عوامل تاثیرگذار در اصلاح باغات افزود: پایان یافتن سن اقتصادی مبنی بر ایجاد محدودیت از آب و خاک، شرایط آب و هوایی گوشزدی برای اصلاح باغ است.

اسکندری اصلاح باغات را در افزایش تولید دخیل دانست و تاکید کرد: اصلاح باغ ضمن افزایش تولید، پایداری اشتغال را با برنامه ریزی های مناسب در پی دارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اصلاح ، باغات ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.