رئیس شورای اسلامی شهر بیجار با اشاره به اینکه مردم باید در جریان مشکلات شهرداری قرار داشته باشند گفت: شهرداری بیجار ۱۶۰ میلیارد ریال بدهکاری دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، افشین کاظمی، صبح امروز در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی پارک های سراب، الغدیر، کوی پردیس، 22 بهمن، شاهد و سایت بزرگ تولید قطعات بتنی، با اشاره به بدهی 160 میلیارد ریالی شهرداری بیجار اظهار کرد: شهرداری بیجار برای تکمیل پروژه های عمرانی، از منابع داخلی خود استفاده می‌کند.

وی بر لزوم اطلاع رسانی بدهی چندین میلیاردی شهرداری تاکید کرد و گفت: به دلیل حساسیت بسیار بالای موضوع مردم باید از این مسئله آگاه باشند تا بتوانند بیش از پیش مشکلات پیش روی شهرداری و شورای شهر بیجار را درک کنند.

خدمت رسانی به مردم سیاست اصلی شورای شهر

رئیس شورای شهر بیجار سیاست اصلی شورای شهر را خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: اولویت اصلی شهرداری و شورای شهر بیجار اتمام پروژه های نیمه تمام است.

وی از کاهش چشمگیر درآمد عمومی شهرداری از محل جواز ساخت خبر داد و تصریح کرد: عمده درآمد شهرداری از محل دریافت وجه برای جواز ساخت است که متاسفانه روند ساخت و ساز در شهرستان بیجار امسال با کاهش چشم گیری مواجه بوده است و باید با بهره برداری از کارخانه آسفالت و کارخانه قطعات بتنی درآمد پایدار برای شهرداری بیجار ایجاد شود.

کاظمی با اشاره به وجود 160 دهیاری در شهرستان بیجار گفت: برای تامین آسفالت معابر و جداول بتنی دهیاری ها از ظرفیت کارخانه آسفالت و کارخانه قطعات بتنی بیجار استفاده می‌شود.

کاهش چشمگیر ساخت و ساز در بیجار

ایوب سالاروندیان عضو دیگر شورای شهر بیجار نیز با ابراز نگرانی از کاهش روند ساخت و ساز در بیجار افزود: بیمه تامین اجتماعی و سخت گیری در تراکم و مسائل قانونی دست و پاگیر از عوامل دخیل در کاهش روند ساخت و ساز است که با اصلاح قانون و تسهیل در ساخت و ساز این مشکل برطرف می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری بیجار با اشاره به حمایت از تولید داخلی و به کارگیری سرمایه گذار بومی برای کف سازی پارک سراب و اشتغالزایی گفت: مساحت این پارک 5 هزار متر مربع است که کف سازی نیمی از آن به اتمام رسیده است.

وی از کابل‌گذاری کل محدوده پارک به ارزش 800 میلیون ریال، اجرای صد متر مربع نقاشی دیواری به شیوه کاشی شکسته توسط هنرمندان بیجاری و طراحی آبشار بر روی صخره های طبیعی خبر داد و خاطر نشان کرد: ارتفاع تقریبی این آبشار 30 متر است که به عنوان مکمل آبنمای پارک است و کابل کشی استخر آن تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

آبیاری مکانیزه راهی برای صرفه جویی در مصرف آب

خسرو روضه‌ای در جریان بازدید از پارک الغدیر بهره برداری از سیستم آبیاری مکانیزه ای پارک را اقدامی بی نظیر دانست و تصریح کرد: مکانیزه کردن سیستم آبیاری پارک های سطح شهر از اولویت های مهم شهرداری بیجار است و هدف از آن، استاندارد سازی، صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه های جانبی در دراز مدت است و در حدود 10 هزار متر مربع از پارک فضای سبز ایجاد شده است.

وی مساحت این پارک را 5.3 دهم هکتار عنوان کرد و افزود: سیستم آبیاری مکانیزه پارک الغدیر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و صرفه جویی، عدم نیاز به نیروی انسانی، آبیاری به صورت یکدست، قابلیت برنامه ریزی در ساعات مختلف و کوتاه بودن زمان هر نوبت آبیاری از خصوصیات بارز آبیاری به صورت مکانیزه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری بیجار در جریان بازدید از پارک کوی پردیس به خبرنگاران گفت: روند احداث این پارک و زمین فوتبال مجاور آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال آغاز شده است که حدود 2هزار متر مربع از مساحت آن تخریب و بازسازی شده است.

وی در بازدید از عملیات بهسازی و تکمیل پیاده رو سازی پارک شاهد خاطر نشان کرد: این عملیات در مساحت 2 هزار متر مربع با هدف ترمیم آسفالت و اضافه کردن مسیرهای جدید در پارک جهت رفاه حال شهروندان صورت گرفته است.

روضه ای در بازدید از سایت بزرگ قطعات بتنی بیجار ضمن تاکید بر صرفه جویی یک و نیم میلیارد تومانی در ساخت کارخانه تصریح کرد:  این کارخانه ظرفیت تولید 500 متر مربع قطعات بتنی در روز را دارد که می تواند تمام نیاز شهرستان بیجار و روستاها و شهرهای همجوار خود را تامین کند.

وی از لکه گیری و آسفالت معابر و پارک شاهد بیجار توسط 2 اکیپ خبر داد و افزود: با توجه به پراکنده بودن لکه گیری ها روند کار با سرعت کمی انجام می شود و در ماه 400 میلیون تومان برای شهرداری هزینه ایجاد می کند.

بیجار رتبه اول استان را در بهسازی معابر کسب کرده است

معاون فنی و عمرانی شهرداری بیجار از پروژه پارک های الغدیر و سراب به عنوان بی نظیرترین طرح در استان کردستان نام برد و گفت: شهرستان بیجار رتبه اول را در استان برای بهسازی معابر کسب کرده است.

وی  با اشاره به یکسان بودن خدمت رسانی به مردم در تمام نقاط شهر، از بهره برداری تمامی پروژه های عمرانی تا پایان تابستان سال 93 خبر داد.

انتهای پیام/ م

منبع: ایسنا
برچسب ها: شهرداری ، بیجار ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.