معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد 87 بعد از چند روز وضعیت ناسالم در تعطیلات پایان هفته به شرایط سالم برگشت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ محمد رستگاری اعلام کرد: براساس داده های دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11صبح امروز کیفیت هوای تهران در شرایط سالم قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاخص کیفیت هوا پس از چند روز در تلاطم شرایط ناسالم برای گروه های حساس، امروز با پنج عدد کاهش به مقدار 88 رسید و در شرایط سالم قرار گرفت.

وی افزود: شاخص کیفیت هوا به ترتیب از روز سه شنبه تا پنجشنبه (هفتم تا نهم مرداد) به ترتیب 151، 133، 101 در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار داشت.

رستگاری علت بروز این هوای ناسالم در چند روز گذشته را وجود باد همراه با گرد و غبار عنوان کرد و گفت: امروز شاخص کیفیت هوا در ایستگاه های فرمانداری ری (منطقه 20) 132، پارک شکوفه (منطقه 14) 128 و پارک قائم (منطقه 18) 110 بود که ازنظر این شاخصها، آلوده ترین مناطق شهر تهران در 24 ساعت گذشته به حساب می آیند.

وی به مناطقی که کمترین میزان آلودگی هوا را در 24 ساعت گذشته داشته اند اشاره کرد و گفت: ایستگاه های دانشگاه علم و صنعت (منطقه 4) ، اقدسیه (منطقه1) با 52، پارک رازی (منطقه 11) و گلبرگ (منطقه 16) با 63 شاخص کمترین آلودگی هوای تهران را داشتند که از نظر این شاخصا می توان گفت که آب و هوای این مناطق در شرایط سالم قرار دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با توصیه به گروه های حساس جامعه تصریح کرد: افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان در مناطق ناسالم از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.


انتهای پیام /
برچسب ها: هوا ، شاخص کیفیت ، تعطیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار