فروزان‌مهر گفت: چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی امسال از 5 مهر لغایت 18 آبان به مدت 40 روز کاری در همه استان‌های کشور با استفاده از سیستم الکترونیکی و تبلت اجرا می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "محمدحسین فروزان‌مهر" مشاور وزیر کشور در امور اقتصادی صبح امروز در حاشیه گردهمایی معاونین برنامه‌ریزی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در سال جاری گفت: چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی که هر ده سال یکبار اجرا می‌شود امسال از 5 مهر لغایت 18 آبان به مدت 40 روز کاری در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود.  
 
وی ادامه داد: مسئولیت اجرای طرح‌های آماری با مرکز آمار ایران است اما چون سرشماری عمومی کشاورزی با فرمان ریاست جمهوری برگزار می‌شود لذا همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی به خصوص وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.  
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در ادامه به نقش استانداری‌ها در اجرای سرشماری عمومی کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: استانداری‌ها به عنوان روسای ستادهای استانی و فرمانداران به عنوان روسای ستاد شهرستانی در سازمان اجرایی سرشماری عمومی کشور مسئولیتی جدی دارند و لذا این جلسه جاری را با معاونین برنامه‌ریزی استانداری‌ها، مدیران دفاتر آماری و اطلاعات استانداری‌ها و هم چنین روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها برگزار کردیم.  
 
فروزان‌مهر در ادامه با اشاره به مقیاس و نحوه سرشماری عمومی کشاورزی بیان داشت: اطلاعات این سرشماری به لحاظ اقلام آماری قرار است از بهره‌برداران بخش کشاورزی اخذ شود و هم چنین این سرشماری به شیوه الکترونیکی اجرا می‌شود که یک وجوه ممیزی نسبت به سرشماری‌های قبلی به حساب می‌آید.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در امور اقتصادی در ادامه با اشاره به میزان دربرگیری سرشماری عمومی کشاورزی در سال جاری گفت: در سرشماری مذکور همه آبادی‌های کشور و بهره‌بردارانی که در حوزه کشاورزی فعال هستند مورد سرشماری قرار خواهند گرفت و همچنین اطلاعات  ا خانوارهای بهره‌بردار که ساکن نقاط شهری هستند بر اساس فهرست‌برداری‌ها اخذ می‌شود.  
 
 وی ادامه داد: در حال حاضر 12 درصد از سهم ارزش افزوده تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش کشاورزی است و تقریبا حدود 16درصد سهم شاغلین این بخش است و لذا بخش کشاورزی در بحث سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است.  
 
فروزان‌مهر در ادامه با اشاره به استفاده از سیستم الکترونیکی در سرشماری عمومی کشاورزی سال جاری تصریح کرد: استفاده از تبلت و سیستم الکترونیکی در این سرشماری یک کار نو و جدید است که میزان سرعت و دقت را افزایش می‌دهد.  
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در امور اقتصادی با اشاره به موضوع دیگر گردهمایی معاونین برنامه‌ریزی استانداری‌ها مبنی بر تبیین بسته سیاستی و اجرایی اشتغال در سال 93 اظهار داشت: این بسته متناسب با مصوبات شورای عالی اشتغال بوده است که امیدواریم با توجه به سهم ارزش‌افزوده بخش‌های اقتصادی و سهم شاغلینی که معین شده است و با تجهیز منابع مالی صورت گرفته بتوانیم در سال‌های باقی مانده برنامه پنجم شاهد کاهش 2 درصدی در نرخ بیکاری کشور باشیم.  
 
فروزان‌مهر در پایان خاطر نشان کرد: برنامه ششم توسعه متمرکز بر رویکرد برنامه‌ریزی منطقه‌ای متناسب با الگوهای جدید در تدوین برنامه‌ها و به طور مشخص بحث هسته‌های خط‌دهنده است که این مبحث هم در گردهمایی مذکور با حضور کارشناسان معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: مشاور ، وزیر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار