معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در آیین افتتاح چهاردهمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی جوانان آسیا در تبریز گفت: تبریز محل برگزاری مسابقات و رویدادهای مهم بین المللی است.

 به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران،آیین گشایش چهاردهمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی جوانان آسیا با حضور  جمعی از مسئولین ورزشی کشور، استان و کنفدراسیون هندبال آسیا، در تبریز برگزار شد.
 
در این مراسم که با رژه 11 تیم شرکت کننده همراه بود اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ، شعبانی بهار معاون وزیر ورزش و جوانان، دبیر کل کنفدراسیون هندبال آسیا ، سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و خسرو نصیری سرپرست فدراسوین هندبال کشور سخنرانی کردند.
 
غلامرضا شعبانی بهار گفت : با برگزاری رویدادهای مهم بین المللی ، تبریز به مرکز و پایلوت برگزاری مسابقات بین المللی تبدیل شده است. امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد تا روزی شاهد برگزاری مسابقات بین المللی مهم تری در این شهر باشیم.
 
وی اضافه کرد: البته در برگزاری مسابقات بین المللی تمامی مسئولان استانی همکاری داشته اند و این قابل تقدیر است که امیدوارم این حمایت ها تداوم داشته باشد.
 
شعبانی گفت: زیرساخت های خوبی در تبریز ایجاد شده که باید از این امکانات برای برگزاری مسابقات بین المللی استفاده کرد تا علاوه بر کسب تجربه، جوانان با سطح هندبال دیگر کشورها نیز از نزدیک آشنا شوند.
 
شعبانی بهار در این مراسم به عنوان نماینده وزیر ورزش و جوانان با اهداء لوح یاد بود از دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان به جهت برگزاری شایسته بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان تجلیل کرد.
 
 
 
همچنین محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در آیین افتتاح چهاردهمین دوره رقابتهای هندبال قهرمانی جوانان آسیا در تبریز گفت : چهاردهمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی جوانان آسیا در تبریز با گرامیداشت شهدای غزه آغاز شد.
 
وی افزود : چهاردهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا را در کهن شهر تبریز مرکزآذربایجان شرقی مهد تمدن و غیرت در زمانی برگزار می نمائیم که مسلمانان مظلوم در نوار غزه زیر وحشیانه ترین حملات رژیم خونخوار صهیونیستی و بمب افکن های آمریکایی هر روز جان به جان آفرین تسلیم کرده و شربت شهادت می نوشند.
 
مدیر ستاد برگزاری این مسابقات اظهار داشت : برخود واجب می دانم از عنایات ویژه وزیر ورزش و جوانان که از بدو ورودشان در این وزارت خانه با نگاه علمی پژوهشی هوشمندانه و کاربردی به موضوع ورزش کشور ،راه را برای موفقیت ورزش درحوزه های قهرمانی، همگانی ،تعلیم و تربیتی و فرهنگی و حرفه ای هموارنمودند قدردانی کنم.
 
وی افزود : امید آن دارم به فضل الهی باکمک و تلاش همه دست اندرکاران میزبانی شایسته برای تمامی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات باشیم.
 
خسرو نصیری سرپرست فدراسیون هندبال کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: تبریز همواره در مسابقات گوناگون میزبان شایسته ای بوده و خواهد بود
 
نصیری افزود: امیدوارم این مسابقات در کمال جوانمردی و صفا و صمیمیت برگزار شود و هر تیمی که شایسته است به جام جهانی صعود کند.
 
وی ضمن آرزوی موفقیت برای تیم های شرکت کننده در این رقابت ها اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا بازیکنان با خاطره ای خوش ایران را به مقصد کشورهایشان ترک کنند و سفیر خوبی ها و فرهنگ بالای ایران در کشور خود باشند.
 
 
 
استاندار آذربایجان شرقی هم در سخنانی اظهار داشت: با اینکه هندبال آسیا در سال های اخیر رشد خوبی کرده است، اما همچنان فاصله آن با جهانی بسیار است و باید این فاصله را کاهش دهیم.
 
جبارزاده افزود: هندبال آسیا ظرفیت های بالایی دارد که با استفاده از این ظرفیت ها، فاصله ها کاهش و هندبال این قاره نیز هم تراز با اروپا می شود.
 
وی گفت: امروز خوشحالیم که میزبان برترین های هندبال جوانان آسیا درتبریز هستیم و باید از این فرصت برای رشد هندبال در بین جوانان کشور و استان استفاده کنیم.
 
جبارزاده اظهارکرد: آذربایجان شرقی علاوه بر افتخارات بسیار ورزشی، در بسیاری از عرصه ها نیز همواره افتخار آفرین بوده و از این ظرفیت ها باید استفاده کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: میزبانی تور دوچرخه سواری آذربایجان و همچنین قهرمانی شطرنج آسیا نمونه هایی از میزبانی شایسته تبریز در رقابت های بین المللی است و باید تلاش شود مسابقات بین المللی مهمی در این استان برگزار شود.
 
وی از حمایت های وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون هندبال و کنفدراسیون آسیا به منظور میزبانی رقابت های هندبال جوانان آسیا در تبریز تشکر و برای تیم های شرکت کننده آرزوی خاطره ای خوش کرد.
 
مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا از امروز در تبریز آغاز شده و تا بیست و سوم مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.
 
11 تیم قطر، ژاپن، عربستان، عمان، کره جنوبی، کویت، بحرین، عراق، سوریه، ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها حضور دارند.
 
در پایان این مسابقات سه تیم برتر جواز حضور در جام جهانی برزیل را کسب خواهند کرد.
 
تیم های قطر (قهرمان دوره گذشته)، عربستان، ژاپن، ازبکستان، سوریه وعمان درگروه الف و عراق، کویت، بحرین، کره جنوبی و ایران در گروه ب این پیکارها جای دارند.
 
 
 
تیم ملی جوانان ایران در مرحله گروهی این رقابت ها 13 مرداد با عراق، 15 مرداد با کویت، 17 مرداد با کره جنوبی و 19 مرداد با بحرین دیدار خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هندبال ، تبریز ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار