خراسان جنوبی /

معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور: وجود بیش از ۹۲ هزار پرونده در دیوان عدالت اداری کشور

در حال حاضر بیش از 92 هزار پرونده در دیوان عدالت اداری کشور وجود دارد.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور:

وجود بیش از ۹۲ هزار پرونده در دیوان عدالت اداری کشور

در حال حاضر بیش از 92 هزار پرونده در دیوان عدالت اداری کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیش از 92 هزار پرونده در دیوان عدالت اداری کشور وجود دارد که هر ماه به صورت میانگین سه هزار پرونده برای بررسی به دیوان عدالت اداری کشور وارد می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی قربانی بااشاره به اینکه تعداد پرونده‌های وارده به دیوان عدالت اداری از تعداد پرونده‌های مختومه بیشتر است، افزود: برای نخستین بار در تیرماه امسال توانستیم تعداد پرونده‌های مختومه را از تعداد پرونده‌های وارده آن بیشتر کنیم.

وی گفت: اگر دستگاه‌ها ملزم به رعایت قوانین بوده و هر شخصی وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهد بیش از 60 درصد از ورود پرونده‌ به دیوان عدالت اداری کشور کاسته می‌شود.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری در سه حوزه پرونده‌های ناشی از زیاده‌خواهی خواهان پرونده، پرونده‌های ناشی از استنکاف قانون و پرونده‌های ناشی از اختلاف برداشت از قانون پرونده‌های مدنظر را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه شعب دیوان عدالت اداری تنها در تهران وجود دارد، یادآور شد: در قانون جدید به منظور تسهیل در رسیدگی به پرونده‌ها و ارتقاء کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها، قوه قضائیه مکلف شده نسبت به ایجاد دفاتر نمایندگی استانی دیوان عدالت اداری در محل دادگستری استان‌ها اقدام کند.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور همچنین ارشاد و معاضدت، تحویل گرفتن دادخواست و ملاحظه دادخواست را از جمله وظایف محوله دفاتر دیوان عدالت اداری در استان‌ها برشمرد و افزود: در آینده نزدیک، ابلاغ دستور و ابلاغ رای نیز به وظایف این دفاتر افزوده می‌‍ شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.